Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

SKM Trójmiasto z dofinansowaniem projektu na przebudowę peronów

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
25-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa SKM Trójmiasto

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
SKM Trójmiasto z dofinansowaniem projektu na przebudowę peronów
mat. SKM TrójmiastoRumia Janowo - wizualizacja
Zarząd PKP SKM w Trójmieście podpisał dziś (25 kwietnia) umowę na dofinansowanie ze środków regionalnego programu operacyjnego dla województwa pomorskiego projektu, którego celem jest budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250, a także modernizacja budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250.

Spółka PKP SKM otrzymała tym samym najwyższe dofinansowanie w województwie pomorskim ze środków RPO w kwocie 62 milionów złotych. Wartość całego projektu PKP SKM wyniesie 130 milionów złotych, z czego 25 milionów zł pochodzi z Funduszu Kolejowego. Resztę spółka zapewni z środków wypracowanych samodzielnie.

W ciągu najbliższych 6 lat zmodernizowane zostaną perony Gdańsk Stocznia i Rumia Janowo oraz następujące gdyńskie perony: Leszczynki, Chylonię, Grabówek, Stocznię, Redłowo i Orłowo. Całkowicie zrewitalizowany będzie też Dworzec Podmiejski SKM w Gdyni Głównej. – Na każdym z tych peronów będą nowe zadaszenia, windy i energoszczędne oświetlenie. Posadzki zostaną pokryte estetycznym brukiem, a o informację zadba system dynamicznej informacji pasażerskiej, pokazujący aktualną sytuację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym – mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.


Gdynia Chylonia, mat. SKM Trójmiasto

Praktycznie każdy peron zostanie wybudowany od nowa. Nowoczesne ścianki peronowe pozwolą na jego dobrą stabilizację, będą też nowe płyty peronowe. Wspomniane płyty będą wykonane z bardzo wytrzymałego betonu, odpornego na ścieranie związane z częstym odśnieżaniem czy też działaniem chemicznych preparatów odladzających. Każdy peron otrzyma nowe odwodnienie, wymienione będą też wszystkie instalacje teletechniczne znajdujące się w jego wnętrzu – kable, rury i inne elementy infrastruktury. Zupełnie nowe będą elementy małej architektury – kosze na śmieci i ławki.

– Rozkład jazdy wywiesimy w podświetlanych, estetycznych aluminiowych gablotach. Czas pokażą zegary – nowoczesne ale z zachowaniem "klimatu" kolei. O bezpieczeństwo zadba system monitoringu i przywoławczych słupków SOS. Perony zostaną wyposażone w tak zwane ścieżki prowadzenia dla osób z dysfunkcją wzroku – dodaje Marcin Głuszek.

Więcej o planach związanych z przebudową infrastruktury pisaliśmy tutaj. Spółka ponadto planuje zakup nowego taboru.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5