Zarząd PKP SKM w Trójmieście podpisał dziś (25 kwietnia) umowę na dofinansowanie ze środków regionalnego programu operacyjnego dla województwa pomorskiego projektu, którego celem jest budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250, a także modernizacja budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250.
Spółka PKP SKM otrzymała tym samym najwyższe dofinansowanie w województwie pomorskim ze środków RPO w kwocie 62 milionów złotych. Wartość całego projektu PKP SKM wyniesie 130 milionów złotych, z czego 25 milionów zł pochodzi z Funduszu Kolejowego. Resztę spółka zapewni z środków wypracowanych samodzielnie.
W ciągu najbliższych 6 lat zmodernizowane zostaną perony Gdańsk Stocznia i Rumia Janowo oraz następujące gdyńskie perony: Leszczynki, Chylonię, Grabówek, Stocznię, Redłowo i Orłowo. Całkowicie zrewitalizowany będzie też Dworzec Podmiejski SKM w Gdyni Głównej. – Na każdym z tych peronów będą nowe zadaszenia, windy i energoszczędne oświetlenie. Posadzki zostaną pokryte estetycznym brukiem, a o informację zadba system dynamicznej informacji pasażerskiej, pokazujący aktualną sytuację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym – mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Gdynia Chylonia, mat. SKM TrójmiastoPraktycznie każdy peron zostanie wybudowany od nowa. Nowoczesne ścianki peronowe pozwolą na jego dobrą stabilizację, będą też nowe płyty peronowe. Wspomniane płyty będą wykonane z bardzo wytrzymałego betonu, odpornego na ścieranie związane z częstym odśnieżaniem czy też działaniem chemicznych preparatów odladzających. Każdy peron otrzyma nowe odwodnienie, wymienione będą też wszystkie instalacje teletechniczne znajdujące się w jego wnętrzu – kable, rury i inne elementy infrastruktury. Zupełnie nowe będą elementy małej architektury – kosze na śmieci i ławki.
– Rozkład jazdy wywiesimy w podświetlanych, estetycznych aluminiowych gablotach. Czas pokażą zegary – nowoczesne ale z zachowaniem "klimatu" kolei. O bezpieczeństwo zadba system monitoringu i przywoławczych słupków SOS. Perony zostaną wyposażone w tak zwane ścieżki prowadzenia dla osób z dysfunkcją wzroku – dodaje Marcin Głuszek.
Więcej o planach związanych z przebudową infrastruktury pisaliśmy
tutaj. Spółka ponadto planuje zakup
nowego taboru.