Partnerzy serwisu:
Komunikacja

SKM Trójmiasto szykuje się do przedłużenia linii 250 do Tczewa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
29-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
SKM Trójmiasto szykuje się do przedłużenia linii 250 do Tczewa
fot. Aktron, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsdworzec w Tczewie
Trójmiejska SKM ogłosiła przetarg na przygotowanie tzw. prestudium, które ma wykazać, czy zasadne jest przedłużenie linii kolejowej nr 250 (Gdańsk-Rumia) o odcinek z Gdańska do Tczewa. Od wykonawcy dokumentu SKM oczekiwać będzie przedstawienia trzech wariantów inwestycyjnych.

Otwarcie ofert w tym przetargu planowane jest na 8 sierpnia, zwycięzca przetargu będzie miał 8 miesięcy na realizację zamówienia. SKM oczekuje przeanalizowania następujących wariantów:
  • Bezinwestycyjnego: brak nowych odcinków torów szlakowych, przy jednoczesnej weryfikacji szacunków PKP PLK odnośnie wzrostu przewozów na linii nr 9 pomiędzy Gdańskiem i Tczewem;
  • Przedłużenia linii SKM 250 o odcinek Gdańsk-Tczew w układzie dwutorowym;
  • Zaadaptowania dla ruchu pasażerskiego linii kolejowych nr: 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny i nr 721 Gdańsk Południowy – Motława Most, tak aby ominąć odcinek linii nr 9 pomiędzy stacjami Gdańsk Południowy i Pruszcz Gd. Elementem tego działania musiałaby być budowa łącznicy pomiędzy liniami 226 i 721 w rejonie Południowej Obwodnicy Gdańska, niewykluczona byłaby też budowa przystanków pasażerskich na liniach 226 i 721;
  • Autorskiego wariantu przygotowanego przez wykonawcę.
Linia kolejowa nr 9 pomiędzy Trójmiastem i Tczewem należy do szczególnie obciążonych tras kolejowych w Polsce. W opublikowanym wiosną raporcie ZDG TOR na temat problemów z obsługą koleją trójmiejskich portów, postawiono wnioski, że rosnące przewozy pasażerskie – tak aglomeracyjne, jak i dalekobieżne (Pendolino) – na tej trasie mogą w skrajnym przypadku spowodować nawet zahamowanie rozwoju portów. Jednym z wniosków przedstawionych w raporcie jest właśnie przedłużenie linii 250 do Tczewa. Do podobnych wniosków, iż ograniczona przepustowość tej trasy może w ciągu kilku lat utrudnić konstruowanie rozkładów jazdy, doszedł także, w swoim raporcie, UTK.

Należy przypomnieć, że kilka miesięcy temu podobne prestudium przygotowane zostało na zlecenie SKM odnośnie przedłużenia linii 250 o odcinek Rumia-Wejherowo. Analiza wykazała, że zasadna jest budowa dwóch nowych torów szlakowych do Wejherowa.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5