Partnerzy serwisu:
Komunikacja

SKM Trójmiasto planuje zakup 10 ezt-ów, by zastąpić min. 20 EN57

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-11-23 20:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SKM Trójmiasto planuje zakup 10 ezt-ów, by zastąpić min. 20 EN57
fot. RK
Trójmiejska SKM, która odgrywa niezwykle istotną rolę w aglomeracji, ma jeszcze sporo do zrobienia w kwestii unowocześniania taboru. – W tym roku do ruchu wprowadziliśmy dwa nowe, dwuczłonowe pojazdy. Mamy nadzieję, że to światełko w tunelu, które spowoduje, że za chwilę będziemy widzieli błysk i będziemy mogli w niedalekiej przyszłości kupić 10 wieloczłonowych pojazdów trakcyjnych – mówił podczas Kongresu Kolejowego Maciej Lignowski, prezes PKP SKM Trójmiasto. Zakupy planuje też samorząd wojewódzki.

Zdecydowany trzon taboru, będący w posiadaniu spółki PKP SKM Trójmiasto, to stare jednostki EN57 i EN71. – Tych pojazdów mamy ponad 50. Bez naszej ostatniej inwestycji taborowej, to jest modernizacji 22 pojazdy w poprzedniej perspektywie unijnej, trudno byłoby w ogóle mówić o najbliższych latach – mówi Maciej Lignowski, prezes spółki.

Wyłączając pojazdy użyczone przez samorząd do obsługi niezelektryfikowanej linii PKM, udział nowych jednostek w taborze spółki jest niezwykle skromny. – Dzięki oszczędnościom, które wygenerował nasz projekt unijny, udało nam się w tym roku do ruchu włączyć dwa nowe pojazdy, składające się z dwóch członów, które wyprodukował Newag – mówi Lignowski. Spółka chciałaby to zmienić w najbliższych latach. – Mamy nadzieję, że to światełko w tunelu, które spowoduje, że za chwilę będziemy widzieli błysk i będziemy mogli w niedalekiej przyszłości kupić 10 wieloczłonowych pojazdów trakcyjnych – mówi szef SKM.

Na razie nie wiadomo jak długie będą to pociągi. – Nie chciałbym dzisiaj definiować, czy będą to 5- czy 7-członowe pojazdy, gdyż kończymy studium wykonalności dla tego projektu i liczymy na to, że opracowanie wykaże ile członów powinno faktycznie być. Chcielibyśmy tymi pojazdami zastąpić co najmniej 20-22 starych, wysłużonych już pojazdów serii EN57 – mówi Maciej Lignowski.

Wiadomo też, że zakupy planuje samorząd wojewódzki. – Ostatnie zakupy w postaci 10 pojazdów dla obsługi PKM są niewystarczającą inwestycją. Przygotowujemy się do kolejnych zakupów w najbliższych latach. Jako samorząd jesteśmy właścicielem 51 pojazdów, w tym 24 ezt-ów. Mamy świadomość, że ta liczba jest niewystarczająca. Mamy chęć pozyskania 30 pojazdów – mówi Ryszard Świlski, członek zarządu samorządu województwa pomorskiego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKM w całości przejezdna od 31 października

Przestrzeń

PKM w całości przejezdna od 31 października

Martyn Janduła 12 października 2016

Trójmiejska SKM może wrócić na trasę do Nowego Portu

Przestrzeń

Trójmiejska SKM może wrócić na trasę do Nowego Portu

Michał Szymajda 10 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5