Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na dwa nowe pociągi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na dwa nowe pociągi
fot. Jacek Goździewicz
SKM w Trójmieście ogłosiła dzisiaj (21 listopada) przetarg na dostawę dwóch nowych czteroczłonowych ezt-ów. Pociągi zostaną dostarczone w przyszłym roku.

Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę dwóch nowych czteroczłonowych ezt-ów do obsługi ruchu aglomeracyjnego wraz z pakietem pozderzeniowym (naprawczym) oraz szkoleniami z zakresu obsługi, budowy oraz utrzymania w eksploatacji zamówionych pociągów. Założono, że średniodobowy przebieg tych jednostek wynosić będzie min. 500 km.

Długość całkowita pojazdu nie może przekraczać 90 metrów. W każdym członie powinny znaleźć się cztery pary drzwi o prześwicie min. 1300 mm – dwie pary drzwi po każdej stronie. Pociąg powinien pomieścić co najmniej 359 pasażerów stojących (przy normie 5 osób na m kw.), a także co najmniej 160 podróżnych siedzących, w tym 16 na miejscach uchylnych. Wysokość podłogi w strefie wejścia powinna wynosić min. 850 mm, a maks. 1160 mm nad poziomem główki szyny. Wykonawca przedstawi trzy propozycje aranżacji wnętrza. Pojazd ma być wyposażony w system klimatyzacji i ogrzewania oraz kabinę WC. Swoją kabinę będzie miał kierownik pociągu.

Wymagana prędkość eksploatacyjna wynosi co najmniej 160 km/h. Przyspieszenie rozruchu określono na min. 1,0 m/s2 przy normalnym obciążeniu. Moc ciągła silników trakcyjnych to min. 4 silniki trakcyjne o sumarycznej mocy min. 2000 kW. Osie napędowe mają znaleźć się w członach skrajnych. Maksymalny nacisk osi na tor to 185 kN, natomiast masa pojazdu w stanie służbowym nie może przekraczać 190 ton. Zastosowane zostaną cztery rodzaje hamulców – samoczynny zespolony, elektropneumatyczny, elektrodynamiczny, postojowy (sprężynowy).

Termin składania ofert mija 29 grudnia br. O wyborze w większości – w 80% – zdecyduje cena. Pozostałe kryterium to wysokość podłogi pojazdu. Najwięcej punktów będzie można otrzymać za wysokość 960 mm. Jednostki mają być dostarczone do końca października 2015 r.

Zły stan taboru to jedna z największych bolączek trójmiejskiej SKM-ki. Średni wiek pociągów to ok. 30 lat. Od lat nie było zakupu nowych jednostek. Projekt zostanie sfinansowany ze środków zgromadzonych przez spółkę, a także pozyskanych dzięki odroczeniu spłaty obligacji wyemitowanych na potrzebę modernizacji EZT-ów i dofinansowaniu unijnemu. Większe zamówienie (na 10 jednostek) planowane jest z nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5