Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

SKM Gdańsk Śródmieście: Jeden tor jest już gotowy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-08-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
SKM Gdańsk Śródmieście: Jeden tor jest już gotowy
fot. Artur Andrzej, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsbudowa stacji SKM Gdańsk Śródmieście - 30 kwietnia 2014 r.
Powoli w decydującą fazę wchodzi inwestycja związana z przedłużeniem linii 250 SKM Trójmiasto do nowego przystanku Gdańsk Śródmieście. Położono już m.in. jeden tor na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem Gł. i nowym przystankiem.

Jak informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM, stan zaawansowania prac związanych z tym projektem jest następujący:
  • Wykonano wszystkie rozbiórki niezbędne dla inwestycji (schron, peron, tory);
  • Przebudowano dwa tory (nr 9 i 11) na stacji Gdańsk Główny – dostosowano dzięki temu połączenia torowe do nowego układu torów przedłużonej linii 250, wykonano znaczną część nowych torów 501 i 502 (szlakowych) w obrębie stacji Gdańsk Gł., wykonano przejścia rozjazdowe pomiędzy torami 501 i 502 oraz pomiędzy innymi torami SKM, a także torami PLK;
  • Ułożono konstrukcję toru 502 (w kierunku Gdańska) od Gdańska Gł. do Gdańska Śródmieścia, a także ułożono konstrukcję toru 501 (w kierunku Gdyni) na wysokości peronu Śródmieście;
  • Wykonano konstrukcję peronu wraz z konstrukcją wiaty na peronie 3 na stacji Gdańsk Główny; na tym peronie (który w związku z przedłużeniem linii 250 stanie się peronem „wyspowym”) zamontowano także urządzenie dźwigowe w szybie windowym.
  • Wykonano konstrukcję peronu na przystanku Gdańsk Śródmieście i część konstrukcji wiaty na peronie Gdańsk Śródmieście, a także pasarelę („półpiętro” pomiędzy peronem SKM i wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej, gdzie zatrzymują się tramwaje) przy nowym peronie. Gotowy jest już także budynek obsługi peronu, wraz z tynkami i stolarką.
Trwa budowa toru 501 od Gdańska Głównego do Gdańska Śródmieścia, budowa toru nr 7 na stacji Gdańsk Główny, ułożenie pozostałej nawierzchni na peronach, wykonanie poszycia wiat (na ukończeniu jest konstrukcja wiaty na peronie Śródmieście), prace instalacyjne w budynku obsługi i budowa sieci trakcyjnej.

Zakończenie inwestycji planowane jest na grudzień. Władze SKM wstępnie planują, iż po otwarciu nowego peronu zdecydowana większość pociągów będzie kursować w wydłużonej relacji do i ze Śródmieścia. Wyjątkiem będą najprawdopodobniej jedynie niektóre pociągi nocne oraz składy „specjalne”, kursujące do przystanku Gdańsk Stadion Expo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5