Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Singapur. Pachnące autobusy przyciągną pasażerów?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-03-09 14:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Singapur. Pachnące autobusy przyciągną pasażerów?
fot. HelenOnline, lic. CC BY SA 3.0
„Zapach zieleni, który odzwierciedla miejską różnorodność, zmieszany z rześkim, odświeżającym aromatem, który pozwoli pasażerom zagłębić się tropikalnym klimacie” – to poczują już w przyszłym miesiącu pasażerowie singapurskich autobusów, po wejściu do pojazdu. Tamtejszy przewoźnik postanowił radykalnie zwalczyć skojarzenia z zapachem spalin i spoconych pach.

Pomysł, który miejski operator autobusowy Tower Transit będzie testował przez miesiąc we współpracy z tamtejszą firmą marketingową AllSense, będzie sprawdzany w stu autobusach, w których będzie rozsiewany wspomniany zapach. Tak jak powyżej, opisał go poproszony o to przez BBC senselier, czyli ekspert ds. zapachów, z AllSense. Serwis CityLab pisze nieco prościej o zapachu różano–miętowym.

Przedstawiciele Tower Transit twierdzą, że jednym z celów jest przyciągnięcie pasażerów do autobusów. Zapach jest na tyle delikatny, że nie przytłacza, ale jednocześnie na tyle mocny, że łatwo go wyczuć i zapada w pamięć. Kampania może nie być tak skuteczna, jak się wydaje, bo korzystanie z transportu publicznego to jedno zachowań silnie związanych z przyzwyczajeniem, a nie nagłym wyborem. Ale z drugiej strony przepytywanym przez dziennikarzy pasażerom zapach się w większości podoba, a przechodnie pytani czy wsiedliby do tak pachnącego pojazdu, odpowiadają, że tak.

To nie pierwsza kampania promocyjna, która jest oparta na zapachu. Powszechnie wiadomo, że np. centra handlowe dbają o zapachy, które wdychają klienci, bo – podobnie jak spokojna muzyka – skłania ich on do zakupów. Ale w samym transporcie publicznym już zapachy wykorzystywano.

Niedawno w Wielkiej Brytanii jedna z firm spożywczych zamontowała na przystankach reklamy, które rozsiewają zapach opiekanych ziemniaków za każdym razem, gdy naciśnie się przycisk. Z kolei w Korei Południowej Dunkin’ Dunuts, amerykańska sieć fast–foodów specjalizująca się w pączkach i ciastkach, zamontowała w autobusach odświeżacze powietrza, rozsiewające zapach kawy za każdym razem, gdy z głośników emitowano reklamę firmy. Efektem był 29–procentowy wzrost sprzedaży w restauracjach w pobliżu przystanków autobusowych. Reklama przez nos to coraz częstszy sposób na zachęcanie do towarów lub usług. Od filmu czy plakatu można po prostu odwrócić wzrok, przed reklamą dźwiękową można uciec np. zakładając słuchawki na uszy. Przed zapachem uciec trudniej.

To kolejny z pomysłów singapurskich urzędników zajmujących się transportem na przyciągnięcie nowych pasażerów do transportu publicznego. Niedawno pisaliśmy o przystanku z biblioteką i huśtawką.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa. Bilet komunikacji miejskiej w internecie

Komunikacja

Częstochowa. Bilet komunikacji miejskiej w internecie

Dominik Wójcik 28 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS