Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Singapur. Pachnące autobusy przyciągną pasażerów?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Singapur. Pachnące autobusy przyciągną pasażerów?
fot. HelenOnline, lic. CC BY SA 3.0
„Zapach zieleni, który odzwierciedla miejską różnorodność, zmieszany z rześkim, odświeżającym aromatem, który pozwoli pasażerom zagłębić się tropikalnym klimacie” – to poczują już w przyszłym miesiącu pasażerowie singapurskich autobusów, po wejściu do pojazdu. Tamtejszy przewoźnik postanowił radykalnie zwalczyć skojarzenia z zapachem spalin i spoconych pach.

Pomysł, który miejski operator autobusowy Tower Transit będzie testował przez miesiąc we współpracy z tamtejszą firmą marketingową AllSense, będzie sprawdzany w stu autobusach, w których będzie rozsiewany wspomniany zapach. Tak jak powyżej, opisał go poproszony o to przez BBC senselier, czyli ekspert ds. zapachów, z AllSense. Serwis CityLab pisze nieco prościej o zapachu różano–miętowym.

Przedstawiciele Tower Transit twierdzą, że jednym z celów jest przyciągnięcie pasażerów do autobusów. Zapach jest na tyle delikatny, że nie przytłacza, ale jednocześnie na tyle mocny, że łatwo go wyczuć i zapada w pamięć. Kampania może nie być tak skuteczna, jak się wydaje, bo korzystanie z transportu publicznego to jedno zachowań silnie związanych z przyzwyczajeniem, a nie nagłym wyborem. Ale z drugiej strony przepytywanym przez dziennikarzy pasażerom zapach się w większości podoba, a przechodnie pytani czy wsiedliby do tak pachnącego pojazdu, odpowiadają, że tak.

To nie pierwsza kampania promocyjna, która jest oparta na zapachu. Powszechnie wiadomo, że np. centra handlowe dbają o zapachy, które wdychają klienci, bo – podobnie jak spokojna muzyka – skłania ich on do zakupów. Ale w samym transporcie publicznym już zapachy wykorzystywano.

Niedawno w Wielkiej Brytanii jedna z firm spożywczych zamontowała na przystankach reklamy, które rozsiewają zapach opiekanych ziemniaków za każdym razem, gdy naciśnie się przycisk. Z kolei w Korei Południowej Dunkin’ Dunuts, amerykańska sieć fast–foodów specjalizująca się w pączkach i ciastkach, zamontowała w autobusach odświeżacze powietrza, rozsiewające zapach kawy za każdym razem, gdy z głośników emitowano reklamę firmy. Efektem był 29–procentowy wzrost sprzedaży w restauracjach w pobliżu przystanków autobusowych. Reklama przez nos to coraz częstszy sposób na zachęcanie do towarów lub usług. Od filmu czy plakatu można po prostu odwrócić wzrok, przed reklamą dźwiękową można uciec np. zakładając słuchawki na uszy. Przed zapachem uciec trudniej.

To kolejny z pomysłów singapurskich urzędników zajmujących się transportem na przyciągnięcie nowych pasażerów do transportu publicznego. Niedawno pisaliśmy o przystanku z biblioteką i huśtawką.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

Komunikacja

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

inf. pras. 21 września 2021

Uber planuje banować pasażerów z najniższymi ocenami

Komunikacja

Warszawa. Bilet za PET lub za puszkę. Na razie do kina

Mobilność

Pomorski bilet będzie się nazywał „FALA”

Mobilność

Warszawa. Więcej pasażerów komunikacji. W 2018 r. prawie 1,2 mld

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

Komunikacja

Warszawa. W środę Dzień Integracji w metrze

inf. pras. 21 września 2021

Uber planuje banować pasażerów z najniższymi ocenami

Komunikacja

Warszawa. Bilet za PET lub za puszkę. Na razie do kina

Mobilność

Pomorski bilet będzie się nazywał „FALA”

Mobilność

Warszawa. Więcej pasażerów komunikacji. W 2018 r. prawie 1,2 mld

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5