Kolejnym miastem w województwie łódzkim, które zamawia nowe autobusy, jest Sieradz. Tamtejszy Miejski Zakład Komunikacyjny oczekuje dostaw ośmiu ok. 10-metrowych pojazdów do końca marca 2018 r.
Przedmiotem przetargu rozpisanego przez sieradzki MZK jest dostawa ośmiu nowych, w pełni niskopodłogowych autobusów o długości 9-10,5 m. W przeciwieństwie do Tomaszowa Mazowieckiego,
zamawiającego hybrydy, Sieradz stawia na diesla. Pojazdy mają być wyposażone w silnik spełniający normę Euro 6 o mocy 180 KW.
W pojeździe przewidziano miejsce dla min. 65 pasażerów, w tym 20 siedzących, a także jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego i dziecięcego. Zgodnie z wymogami zajęcie któregokolwiek siedzenia nie może wymagać pokonania więcej niż jednego stopnia. Wejście do pojazdu przewidziano na wysokości od 320 do 340 mm. MZK oczekuje w pojeździe troje drzwi w układzie 1 – 2 – 2 lub dwoje drzwi w układzie 1-2-0, otwieranych wahadłowo do wewnątrz. Szerokość efektywna drzwi dwuskrzydłowych min. 1200 mm, natomiast szerokość jednoskrzydłowych – drzwi minimum 750 mm. Przy drugich drzwiach wymagana jest rozkładana rampa.
Zamawiający wymaga zastosowania klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji. W autobusie powinno znaleźć się też co najmniej sześć okien uchylnych bądź przesuwnych. Wyposażenie pojazdu ma zawierać także elektroniczną informację pasażerską, kasowniki, biletomaty, radio CD. Ponadto do pojazdów zostanie przeniesiony monitoring z obecnie eksploatowanych wozów.
Termin składania ofert mija 31 stycznia. W postępowaniu mogą brać firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej sześć sztuk autobusów całkowicie niskopodłogowych, jednoczłonowych, trzydrzwiowych lub dwudrzwiowych z silnikiem diesla spełniającym normę czystości spalin min. Euro 6. Zamawiający nie dopuszcza w postępowaniu pojazdów prototypowych. O wyborze zadecydują cena (60%), warunki techniczne (30%), posiadanie certyfikatu niepalności (5%) oraz zabezpieczenie zakupu części zamiennych (5%). Preferowani są dostawcy posiadający sklep internetowy, działający całą dobę. Jeżeli chodzi o kryterium rozwiązań technicznych, punktowane będą zastosowanie konstrukcji szkieletu oraz dachu, klap obsługowych oraz poszycia bocznego ze stali nierdzewnej bądź aluminium, szyba czołowa dzielona w osi pojazdu, a także belka zawieszona sztywna.
Pierwsze dwa pojazdy powinny zostać dostarczone do 30 czerwca 2017 r. Dalsze dostawy przewidziano w transzach po dwa pojazdy co trzy miesiące, co oznacza ich zakończenie do 31 marca 2018 r. Szacunkowa wartość zamówienia to 6,4 mln zł netto. Zakup jest dofinansowany ze środków RPO Województwa Łódzkiego.