Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Sieradz: Fiasko skomunikowania z ŁKA

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2015-05-11 12:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sieradz: Fiasko skomunikowania z ŁKA
Autobus linii R przed sieradzkim dworcem.Fot. Kasper Fiszer
Sieradzkie MPK radykalnie ograniczyło częstotliwość linii R mającej dowozić na kursy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Połączenie nie funkcjonuje już wieczorami ani w weekendy. – Podróżni nie byli zainteresowani wspólną ofertą – argumentuje przewoźnik.

Sieradzka linia autobusowa R została uruchomiona w czerwcu zeszłego roku. Pierwszy dzień jej kursów zbiegał się z inauguracją działalności spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Miejskie połączenie miało uzupełniać ofertę wojewódzkiego przewoźnika i zapewniać dojazd na pociągi ŁKA oraz dogodny powrót z dworca.

Po okrężnej trasie autobus kursował w ciągu dnia co około pół godziny i był skomunikowany z praktycznie każdym kursem kolei regionalnej. Pierwsze odjazdy realizowane były po trzeciej rano, ostatnie autobusy wyjeżdżały spod dworca jeszcze po północy. Tylko nieco uboższy rozkład obowiązywał także w soboty i niedziele.

Najpierw podwyżka, potem cięcia

W kwietniu przewoźnik radykalnie ograniczył kursowanie skorelowanego z koleją połączenia. Dziś funkcjonuje ono tylko od siódmej rano do szesnastej w dni robocze. W weekendy nie są wykonywane żadne kursy. – Mimo zsynchronizowania rozkładu jazdy linii R z rozkładem ŁKA zainteresowanie pasażerów było prawie żadne, co wynika z ilości sprzedawanych biletów i wyników badania frekwencji – mówi Sławomir Nogala, kierownik działu eksploatacji MPK Sieradz. – Ten czynnik zadecydował o ograniczeniu ilości kursów na linii R. Kolejnym argumentem było to, że koszty funkcjonowania tej linii to 250 tys zł. rocznie, na co magistrat bez efektu odpowiedniej frekwencji nie może sobie pozwolić – tłumaczy.

„Erce” nie pomogła nawet specjalna taryfa – bilet normalny na przejazd tą linią był przeszło dwukrotnie tańszy niż innymi trasami i kosztował jedynie złotówkę. Preferencyjna stawka została zniesiona w marcu i za przejazd trzeba zapłacić, tak samo jak w innych autobusach MPK Sieradz, 2,20 zł. – Badania frekwencji wykazały, że pasażerowie korzystający z innych połączeń w wyniku niskiej ceny biletu na linii R przesiedli się do niej, co negatywnie wpływało na ekonomiczną stronę funkcjonowania komunikacji w Sieradzu, a przy tym nie był realizowany zamierzony cel uruchomienia nowej linii – mówi przedstawiciel przewoźnika. – W wyniku zaistniałej sytuacji zasadnym było wyrównanie ceny biletu na linii R z cenami obowiązującymi na pozostałych liniach – ocenił.

Wspólny bilet nie budzi żadnego zainteresowania

Sukcesem nie zakończył się także drugi element integracji sieradzkiego transportu zbiorowego z ŁKA. Sieradzki przewoźnik przedstawił nam wyniki sprzedaży wspólnego biletu kolejowo-autobusowego, który uprawnia do przejazdów komunikacją miejską w Sieradzu i pociągami przewoźników regionalnych na linii do Łodzi. – Miesięcznie wspólny bilet jest sprzedawany w ilości 2 szt. normalnych i 1 szt. ulgowego – stwierdza Sławomir Nogala.

Sieradzkie MPK uruchamia 13 linii autobusowych, z czego cztery dowożące na dworzec kolejowy. ŁKA obsługuje obecnie 17 par pociągów relacji Łódź Kaliska – Sieradz. Oferta wojewódzkiego przewoźnika uzupełniona jest dodatkowo przez sześć par połączeń w relacjach do Ostrowa Wielkopolskiego, Poznania i Wrocławia realizowanych przez Przewozy Regionalne.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ŁKA likwiduje ostatnią linię autobusową – w Głownie

Komunikacja

ŁKA likwiduje ostatnią linię autobusową – w Głownie

Kasper Fiszer 13 grudnia 2015

Drugi koniec komunikacji ŁKA w Sieradzu

Komunikacja

Drugi koniec komunikacji ŁKA w Sieradzu

Kasper Fiszer 07 grudnia 2015

Głowno: Komunikacja będzie bezpłatna

Komunikacja

Głowno: Komunikacja będzie bezpłatna

Kasper Fiszer 29 grudnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS