Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Siemens z Newagiem powalczą o metro w Sofii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-05-26 10:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Siemens z Newagiem powalczą o metro w Sofii
stacja Most Lwówfot. Метрополитен, lic. CC0 Wikimedia commons
Sofijskie Metro otworzyło oferty w przetargu na dostawę pociągów oraz systemów sterowania ruchem dla planowanej trzeciej linii metra. Jednym z dwóch oferentów jest konsorcjum, w skład którego wchodzą Siemens i Newag. Firmy te dostarczyły składy Inspiro dla warszawskiego metra.

Przedmiotem prowadzonego przetargu jest dostawa 20 pociągów o długości 60 metrów (+/- 2 m), a także zaprojektowanie, dostawa, montaż systemów sterowania ruchem. Przetarg zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii – o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji. Oferty złożyły, jak informuje Sofijskie Metro, dwie firmy – CAF i grupa Symetro Sofia. W skład tego drugiego podmiotu wschodzą Siemens Bułgaria, Siemens Austria i Newag. – Procedura oceny ofert jest kilkuetapowa, na jej wyniki musimy poczekać – powiedział na łamach Parkietu Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Zgodnie z planami 16-kilometrowa trzecia linia będzie przebiegać z południowego zachodu na północny wschód. Z II linią będzie krzyżować się na stacji NDK, a z I linią na stacji SU Św. Kliment Ochrydzki. W marcu 2014 r. ogłoszono przetarg na budowę centralnego, 7-kilometrowego odcinka z siedmioma stacjami w podziale na cztery zadania. Oferty otworzono w styczniu br. Prace potrwają 45 miesięcy.

Budowa metra w Sofii ruszyła na przełomie lat 70. i 80. XX w. Pierwszy odcinek metra ruszył w 1998 r. Drugą linię, wykorzystującą odcinki wybudowane jeszcze w latach 80., uruchomiono w 2012 r. W 2015 r. otwarto dwa dalsze jej odcinki – do lotniska i parku biznesowego. Aktualnie metro sofijskie liczy 38,6 km długości i 34 stacje.

Jak dotąd Siemens wspólnie z Newagiem dostarczyli 35 składów Inspiro dla warszawskiego metra, z czego 29 powstało w zakładach w Nowym Sączu. Stolica Polski była pierwszym miastem, do którego trafiły pociągi tej nowej generacji w ofercie Siemensa. Do ruchu na I linii zostały włączone 6 października 2013 r. – Pracujemy z naszymi partnerami nad możliwością realizacji kolejnych zamówień – zapowiada Konieczek.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Prawo & Finanse

Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Witold Urbanowicz 08 lutego 2016

Siemens i Newag z umową na Inspiro dla Sofii

Komunikacja

Siemens i Newag z umową na Inspiro dla Sofii

Witold Urbanowicz 30 września 2015

Siemens z Newagiem dostarczą Inspiro dla Sofii?

Komunikacja

Siemens z Newagiem dostarczą Inspiro dla Sofii?

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS