Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Siemens z Newagiem dostarczą Inspiro dla Sofii?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-08-14 14:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Siemens z Newagiem dostarczą Inspiro dla Sofii?
fot. WU
Konsorcjum firm Siemens i Newag złożyło najtańszą ofertę na dostawę 20 trzyczłonowych składów do obsługi planowanego centralnego odcinka trzeciej linii metra w Sofii. Do stolicy Bułgarii miałyby trafić składy Inspiro w wersji trzywagonowej.

Metro w Sofii będzie budować odcinek centralny trzeciej linii metra, liczący 7 kilometrów i składający się z siedmiu stacji. Spółka prowadzi przetarg na dostawę 20 pociągów o długości 60 metrów (+/- 2 m), a także zaprojektowanie, dostawę i montaż systemów sterowania ruchem. Przetarg zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii – o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji. Udział w postępowaniu wzięły, jak informuje Sofijskie Metro, dwie firmy – CAF i grupa Symetro Sofia. W skład tego drugiego podmiotu wschodzą Siemens Bułgaria, Siemens Austria i Newag.

Przetarg jest kilkustopniowy. Wczoraj (13 sierpnia) otwarto oferty w postępowaniu. Jak informuje IRJ, najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 418 mln lewów (894 mld zł), złożyło konsorcjum firm Siemens i Newag, pokonując firmę CAF. Hiszpański producent zaoferował dostawy za 483 mln lewów (1,033 mld zł).

Do stolicy Sofii miałyby zostać dostarczone pociągi Inspiro. Pierwszym miastem, do którego trafiły składy tej nowej generacji jest Warszawa. Metro Warszawskie zamówiło w sumie 35 pociągów. Do ruchu pierwsze z nich zostały włączone w październiku 2013 r.

Budowa metra w Sofii ruszyła na przełomie lat 70. i 80. XX w. Pierwszy odcinek metra ruszył w 1998 r. Drugą linię, wykorzystującą odcinki wybudowane jeszcze w latach 80., uruchomiono w 2012 r. W 2015 r. otwarto dwa dalsze jej odcinki – do lotniska i parku biznesowego. Aktualnie metro sofijskie liczy 38,6 km długości i 34 stacje.

Zgodnie z planami 16-kilometrowa trzecia linia będzie przebiegać z południowego zachodu na północny wschód. Z II linią będzie krzyżować się na stacji NDK, a z I linią na stacji Uniwersytet Sofijski im. św. Klimenta Ochrydzkiego. W marcu 2014 r. ogłoszono przetarg na budowę centralnego, 7-kilometrowego odcinka z siedmioma stacjami w podziale na cztery zadania. Oferty otworzono w styczniu br. Prace potrwają 45 miesięcy.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Prawo & Finanse

Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Witold Urbanowicz 08 lutego 2016

Siemens i Newag z umową na Inspiro dla Sofii

Komunikacja

Siemens i Newag z umową na Inspiro dla Sofii

Witold Urbanowicz 30 września 2015

Siemens z Newagiem powalczą o metro w Sofii

Komunikacja

Siemens z Newagiem powalczą o metro w Sofii

Witold Urbanowicz 26 maja 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS