Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii
fot. WU
Wchodzi właśnie w życie umowa zawarta przez Sofijskie Metro z konsorcjum Simetro, w skład którego wchodzą bułgarski i austriacki Siemens oraz polski Newag, na dostawę taboru oraz systemów kontroli ruchu. Kontakt obejmuje 20 pociągów z Inspiro (z opcją na kolejne dziesięć) dla III linii metra.

We wrześniu Metropolitan EAD, operator sofijskiego metra, zawarł umowę z konsorcjum Simetro, w skład którego wchodzą Siemens AG z Wiednia, Siemens EOOD z Sofii oraz Newag, na dostawę taboru dla planowanego centralnego odcinka III linii metra. Umowa, w związku z zabezpieczeniem finansowania, wchodzi właśnie w życie.

Zadaniem wykonawcy będzie dostarczenie 20 trójczłonowych, ok. 60-metrowych pociągów Inspiro oraz systemu kontroli ruchu. Konsorcjum ma 38 miesięcy na realizację umowy. Nowe pociągi wyjadą na tory sofijskiego metra w 2018 r. Pociągi mają bazować na nowej platformie Inspiro, znanej w Warszawie, która jest pierwszym miastem z pojazdami tej generacji. Umowa zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii – o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji.

Wartość umowy sięga 418 mln lewów (ok. 905 mln zł). Natomiast wartość kontraktu przypadająca na Newag wynosi 109 mln lewów (ok. 237 mln zł), z czego wersja podstawowa – bez wykorzystania opcji – wynosi 73 mln lewów (158 mln zł). Zakres prac przypadający na polskiego producenta obejmuje zaprojektowanie i zabudowę wnętrza, uruchomienie pojazdów w zakładzie spółki w Nowym Sączu, dostawę gotowych pociągów do klienta oraz usługi serwisowe w okresie gwarancji.

Zgodnie z planami 16-kilometrowa trzecia linia będzie przebiegać z południowego zachodu na północny wschód. Z II linią będzie krzyżować się na stacji NDK, a z I linią na stacji Uniwersytet Sofijski im. św. Klimenta Ochrydzkiego. W marcu 2014 r. ogłoszono przetarg na budowę centralnego, 7-kilometrowego odcinka z siedmioma stacjami w podziale na cztery zadania. Oferty otworzono w styczniu br. Prace potrwają 45 miesięcy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przestrzeń

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przemysław Farsewicz 10 sierpnia 2025

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Przestrzeń

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 14 lipca 2023

Sofia z nowymi stacjami metra i ambitnym planem rozbudowy

Przestrzeń

Ostatni pociąg metra Inspiro wyruszył z Nowego Sącza do Sofii

Przestrzeń

Zobacz również:

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przestrzeń

Pierwszy pociąg metra Škody dla Sofii rozpoczyna testy

Przemysław Farsewicz 10 sierpnia 2025

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Przestrzeń

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 14 lipca 2023

Sofia z nowymi stacjami metra i ambitnym planem rozbudowy

Przestrzeń

Ostatni pociąg metra Inspiro wyruszył z Nowego Sącza do Sofii

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij