Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-02-08 16:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii
fot. WU
Wchodzi właśnie w życie umowa zawarta przez Sofijskie Metro z konsorcjum Simetro, w skład którego wchodzą bułgarski i austriacki Siemens oraz polski Newag, na dostawę taboru oraz systemów kontroli ruchu. Kontakt obejmuje 20 pociągów z Inspiro (z opcją na kolejne dziesięć) dla III linii metra.

We wrześniu Metropolitan EAD, operator sofijskiego metra, zawarł umowę z konsorcjum Simetro, w skład którego wchodzą Siemens AG z Wiednia, Siemens EOOD z Sofii oraz Newag, na dostawę taboru dla planowanego centralnego odcinka III linii metra. Umowa, w związku z zabezpieczeniem finansowania, wchodzi właśnie w życie.

Zadaniem wykonawcy będzie dostarczenie 20 trójczłonowych, ok. 60-metrowych pociągów Inspiro oraz systemu kontroli ruchu. Konsorcjum ma 38 miesięcy na realizację umowy. Nowe pociągi wyjadą na tory sofijskiego metra w 2018 r. Pociągi mają bazować na nowej platformie Inspiro, znanej w Warszawie, która jest pierwszym miastem z pojazdami tej generacji. Umowa zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii – o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji.

Wartość umowy sięga 418 mln lewów (ok. 905 mln zł). Natomiast wartość kontraktu przypadająca na Newag wynosi 109 mln lewów (ok. 237 mln zł), z czego wersja podstawowa – bez wykorzystania opcji – wynosi 73 mln lewów (158 mln zł). Zakres prac przypadający na polskiego producenta obejmuje zaprojektowanie i zabudowę wnętrza, uruchomienie pojazdów w zakładzie spółki w Nowym Sączu, dostawę gotowych pociągów do klienta oraz usługi serwisowe w okresie gwarancji.

Zgodnie z planami 16-kilometrowa trzecia linia będzie przebiegać z południowego zachodu na północny wschód. Z II linią będzie krzyżować się na stacji NDK, a z I linią na stacji Uniwersytet Sofijski im. św. Klimenta Ochrydzkiego. W marcu 2014 r. ogłoszono przetarg na budowę centralnego, 7-kilometrowego odcinka z siedmioma stacjami w podziale na cztery zadania. Oferty otworzono w styczniu br. Prace potrwają 45 miesięcy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Siemens i Newag z umową na Inspiro dla Sofii

Komunikacja

Siemens i Newag z umową na Inspiro dla Sofii

Witold Urbanowicz 30 września 2015

Siemens z Newagiem dostarczą Inspiro dla Sofii?

Komunikacja

Siemens z Newagiem dostarczą Inspiro dla Sofii?

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2015

Siemens z Newagiem powalczą o metro w Sofii

Komunikacja

Siemens z Newagiem powalczą o metro w Sofii

Witold Urbanowicz 26 maja 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS