Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Siedlce. Mieszkańcy czekają na tunel pod torami

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2015-11-25 10:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Siedlce. Mieszkańcy czekają na tunel pod torami
tunelfot. Łukasz Pastor
Już po raz siódmy władze Siedlec przesunęły termin otwarcia ofert w przetargu na wybudowanie infrastruktury drogowej w wykonywanym przez kolej tunelu pod remontowaną stacją. Jak tłumaczą miejscy urzędnicy, są dwa powody opóźnienia przy realizacji tej inwestycji. Z ostatnich informacji wynika, że tunel miałby zostać oddany do użytku w roku 2017 lub 2018.

Tunel, w ramach porozumienia zawartego przez siedlecki ratusz i PKP Polskie Linie Kolejowe, ma zostać wybudowany w stanie surowym przez kolejarzy. Miasto we własnym zakresie ma natomiast wyposażyć go w infrastrukturę drogową i zintegrować z istniejącym układem drogowym Siedlec. W zakresie realizacji tej inwestycji pojawiły się jednak problemy, które - jak zapewniają miejscy urzędnicy - nie są zależne od nich.

Nie czerwiec, a grudzień

Pierwsza sprawa to opóźnienie na placu budowy siedleckiej stacji kolejowej. Modernizowana w ramach budowy CLS Łuków stacja miała zostać oddana do użytku w połowie 2015 roku. Wtedy też kolej miała oficjalnie przekazać miastu tunel. Termin jego przekazania był już kilkakrotnie przesuwany i ostatecznie podawana jest data 31 grudnia 2015 roku.

Jest jednak jeszcze drugi powód, który uniemożliwia rozpoczęcie inwestycji. Wciąż nie ma naborów na unijne środki w ramach tzw. Regionalnego Instrumentu Terytorialnego (RIT) na Mazowszu. Okazuje się, że unijni urzędnicy mają wątpliwości co do niektórych projektów wpisanych w siedlecki RIT. A dopóki te wątpliwości nie zostaną rozstrzygnięte, nie będzie naborów.

Miasto prawie gotowe

- Optymistycznie czekamy i przygotowujemy się. Z naszej strony mamy już gotową dokumentację i komplet zezwoleń. Na pewno zdążymy z przygotowaniem dokumentacji i wniosków, a to jest dla nas najważniejsze. Pamiętajmy, że z wnioskami unijnymi wiąże się ogromna odpowiedzialność - tłumaczy wiceprezydent Siedlec Jarosław Głowacki. - Dla nas momentem kluczowym dla inwestycji będzie podpisanie umowy na finansowanie tego projektu ze środków unijnych. Pamiętajmy, że dotychczas poważne środki już zaangażowaliśmy, ale był to etap dokumentacji - dodaje. - Opóźnił się nabór i opóźnia się rozstrzygnięcie przetargu na wyłonienie wykonawcy. Trzeba też jednak pamiętać, że cała inwestycja uzależniona jest od uzyskania finansowania na budowę. Jestem przekonany, że to finansowanie będzie - podkreśla Jarosław Głowacki.

Tunel powstaje w miejscu, w którym przez ponad sto lat znajdowała się kładka dla pieszych. Kładkę, w związku z przebudową stacji i planami budowy tunelu, zdemontowano. Kolejne drogowe połączenie ułatwi mieszkańcom komunikację pomiędzy północną a południową częścią miasta i jednocześnie odkorkuje dotychczasowe trasy łączące obie strony Siedlec.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Przestrzeń

PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2016

PLK inwestują w linie aglomeracyjne

Komunikacja

PLK inwestują w linie aglomeracyjne

Redakcja 08 lutego 2016

Czy PKP Służewiec pomoże Mordorowi?

Przestrzeń

Czy PKP Służewiec pomoże Mordorowi?

Jakub Dybalski 26 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS