Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Seattle kupuje 73 autobusy elektryczne od Proterry

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-01-26 07:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Seattle kupuje 73 autobusy elektryczne od Proterry
Proterra Catalyst w Seattlefot. SounderBruce, lic. CC BY-SA 2.0
Podobnie jak w Europie, również w Stanach Zjednoczonych miasta inwestują w autobusy elektryczne. Seattle, które dwa lata temu postanowiło przetestować trzy autobusy elektryczne firmy Proterra, teraz zyska porozumienie ramowe na zakup 73 takich pojazdów wartych 55 mln dol. W pierwszym etapie hrabstwo King, którego stolicą jest Seattle, wzbogaci się o 20 autobusów za 15 mln dol. To największe takie jednorazowe zamówienie w Ameryce Północnej.

Proterra to amerykańska firma produkująca autobusy elektryczne, która na razie dostarczała niewielkie partie pojazdów (najwyżej kilkanaście) do przewoźników w mniejszych miastach. Zamówienie dla Seattle jest pierwszym tak dużym.

Stolica stanu Waszyngton od lat korzysta z trolejbusów. Autobusami bateryjnymi zainteresowała się dwa lata temu dzięki rządowej dotacji w wysokości 4,7 mln dol, dla tamtejszego operatora transportu King County Metro Transit. Dzięki temu zamówiono trzy 40–stopowe (12–metrowe) autobusy z 38 miejscami siedzącymi z systemem szybkiego ładowania. Zakupy miały charakter testowy, a pojazdy wyjechały na ulicę w styczniu zeszłego roku. Według producenta ich efektywność (mierzona w galonach na milę) jest sześciokrotnie wyższa niż w przypadku powszechnie używanych w Seattle autobusów hybrydowych.

Testy najwyraźniej wypadły nieźle, bo operator zdecydował się na bardzo duże zakupy, choć mogłyby być większe, bo wstępnie rozważano kupienie nawet 200 takich pojazdów. Jednym z głównych powodów ma być wymiar ekologiczny elektrycznych autobusów. W Seattle za połowę emisji gazów cieplarnianych odpowiada transport, a nowe elektryki zastąpią najbardziej wysłużone autobusy z silnikiem diesla.

Miejscy urzędnicy cytowani przez lokalne media zaznaczają, że liczą na rozwój tej technologii, bo póki co testowe elektryki kursowały na krótszych trasach. Autobusy przejeżdżały ok 25 km po czym były doładowywane.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS