Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Samorządy rozmawiają o BRT do Sochaczewa. Zadanie dla WKD

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-05-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Samorządy rozmawiają o BRT do Sochaczewa. Zadanie dla WKD
fot. Mariordo (Mario Roberto Duran Ortiz), lic . CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Na początku maja w Urzędzie Marszałkowskim województwa mazowieckiego odbyło się spotkanie samorządowców sprawie poprawy komunikacji tzw. pasma zachodniego pomiędzy Warszawą a Sochaczewem. Rozwiązaniem problemów ma być ekspresowa trasa autobusowa (BRT). W spotkaniu uczestniczyli też przedstawiciele Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz Warszawskiej Kolei Dojazdowej, która miałaby tą linią zarządzać. Są pierwsze pomysły jak sfinansować połączenie.

Na początku maja pisaliśmy o pomyśle budowy trasy szybkiego autobusu (BRT) w korytarzu Warszawa – Stare Babice – Ożarów Mazowiecki – Leszno – Błonie – Kampinos – Sochaczew. Nowa wydzielona trasa miałaby prowadzić do planowanej stacji metra Chrzanów. Jak jednak zastrzegają urzędnicy, możliwe jest wprowadzenie jej do bardziej centralnie położonej stacji końcowej na terenie miasta. Według wyliczeń dzięki nowemu połączeniu liczba aut wjeżdżających do stolicy na tej trasie miałaby zmniejszyć się o dwa tysiące.

Wcześniej rozważano budowę połączenia szynowego w postaci lekkiej kolei bądź szybkiego tramwaju. Ostatecznie, po studium wykonalności zleconym przez gminy, stanęło na BRT. – W stosunku do proponowanych wcześniej rozwiązań szynowych system BRT charakteryzuje się o połowę niższymi kosztami budowy i mniejszą powierzchnią konieczną do zajęcia przez infrastrukturę linii komunikacyjnej – przekonują przedstawiciele marszałka. Jak wskazują, BRT jest z powodzeniem stosowane w ponad 200 miastach na świecie. Wymieniają takie miasta jak Paryż, Londyn, Manchester i Praga, choć w większości występują zwyczajne, wymalowane bus pasy na jezdni.

BRT nie jest jednak tylko i wyłącznie luźnym pomysłem. 4 maja w urzędzie marszałkowskim odbyło się spotkanie poświęcone kwestii nowej formy obsługi komunikacyjnej pasma zachodniego. Oprócz samorządów gminnych i powiatowych uczestniczyli w nim przedstawiciele Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) oraz urzędu marszałkowskiego i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Ta ostatnia miałaby być podmiotem zarządzającym linią BRT.

Koszty inwestycji – budowy linii, wykupu gruntów i zakupu taboru – są szacowane na 350 mln zł. Są też pierwsze pomysły na źródła finansowania. – Część projektu mogłaby być sfinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego jako projekt ograniczający emisję zanieczyszczeń, natomiast pozostałych środków można szukać m.in. w puli w ramach tzw. planu Junckera oraz u partnerów prywatnych. Ze środków RPO może zostać zbudowana infrastruktura przystankowa oraz zakupiony tabor, a projekt można wpisać w renegocjowany kontrakt terytorialny jako pilotażowy w skali kraju – podaje biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego. Przewidywany jest też również udział gmin i powiatów w finansowaniu tej inwestycji.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Powstanie BRT z Warszawy do Sochaczewa?

Przestrzeń

Powstanie BRT z Warszawy do Sochaczewa?

Witold Urbanowicz 04 maja 2016

Kraków: Metrobusy częścią Trasy Łagiewnickiej?

Przestrzeń

Kraków: Metrobusy częścią Trasy Łagiewnickiej?

Agnieszka Serbeńska 09 lutego 2016

Kraków z jedną linią metra i metrobusem

Przestrzeń

Kraków z jedną linią metra i metrobusem

Witold Urbanowicz 25 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS