Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

KRBRD i ITS stworzą wytyczne organizacji ruchu rowerowego

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Stawecki

Data publikacji:
2017-03-14 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

KRBRD i ITS stworzą wytyczne organizacji ruchu rowerowego
fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska/Facebook
6 marca w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa podpisano umowę na opracowanie podręcznika zawierającego wytyczne bezpiecznej organizacji ruchu rowerowego. Za jego stworzenie odpowiedzialna będzie Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Instytut Transportu Samochodowego. Na co w szczególności powinni zwrócić uwagę?

Władze dostrzegają rosnące znaczenie transportu rowerowego oraz związaną z tym konieczność ciągłej pracy nad poprawą bezpieczeństwa użytkowników dwóch kółek. Chcą przeanalizować sytuację cyklistów i opracować jednolite, ogólnokrajowe wytyczne organizowania ruchu rowerowego.

Jest umowa

Dlatego 6 marca w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Konrad Romik oraz dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego Marcin Ślęzak podpisali umowę, w wyniku której powstanie podręcznik zawierający zbiór rekomendacji dla projektowania bezpiecznej infrastruktury oraz przybliżający związane z tym kwestie prawne. Odbiorcami opracowania mają być praktycy zajmujący się bezpieczeństwem ruchu drogowego, zarządcy dróg, projektanci, specjaliści od planowania przestrzennego oraz środowiska naukowe.

W wykonaniu podręcznika pomoże działająca z ITS w konsorcjum grupa M&G Consulting, współpracująca m.in. przy opracowywaniu Tras Rowerowych Polski Wschodniej (Green Velo) i koncepcji dróg rowerowych dla Warszawy.

Prace nad podręcznikiem mają zostać zakończone we wrześniu 2018 r. Prezentacja wyników badań odnośnie rozwiązań możliwych do zastosowania po dokonaniu ewentualnych zmian w przepisach prawa odbędzie się w marcu 2020r.

Na co zwrócić uwagę?

Nowo powołany zespół ma okazję do rzetelnego przeanalizowania sytuacji rowerzystów na polskich drogach i zaproponował rozwiązania, które w rzeczywisty sposób poprawią bezpieczeństwo użytkowników dwóch kółek.

Osoby sporządzające podręcznik powinny pochylić się nad spostrzeżeniami i zaleceniami Najwyższej Izby Kontroli, której urzędnicy zwracali uwagę m.in. na problem braków infrastrukturalnych (zbyt mało udogodnień, tempo budowy nowych tras nieadekwatne do rosnących potrzeb, niezadowalająca jakość wynikła z błędów projektowych oraz braku bieżących kontroli i napraw) czy niewystarczające środki finansowe na budowę i utrzymanie nowych ścieżek.

Warto, by opracowywane wytyczne stanowiły kontynuację dobrych zmian w zakresie ruchu rowerowego zapoczątkowanych w 2011r. „rowerową” nowelizacją Prawa o Ruchu Drogowym i korzystnie wpływały na dostosowywanie polskich realiów w do standardów krajów zachodnioeuropejskich (zgodnie ze statystykami, rowerzyści w Polsce wciąż są – w zależności od przyjętych wskaźników – od kilku do kilkunastu razy mniej bezpieczni niż cykliści w najbardziej rowerowych krajach Europy).



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zmiany w prawie: Rolki i segwaye na drogach rowerowych?

Prawo & Finanse

Zmiany w prawie: Rolki i segwaye na drogach rowerowych?

Rafał Stawecki 11 października 2016

NIK: system bezpieczeństwa ruchu drogowego do poprawy

Prawo & Finanse

NIK: system bezpieczeństwa ruchu drogowego do poprawy

Rafał Stawecki 19 lipca 2016

Ottawa. Metr od roweru. Policja ma bat na kierowców

Komunikacja

Ottawa. Metr od roweru. Policja ma bat na kierowców

jd/inf. pras. 30 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS