Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Samochody elektryczne na razie nie podbiły rynku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-05-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Samochody elektryczne na razie nie podbiły rynku
fot. Raphael Desrosiers, lic. CC 2.0BMW i3 ładowany na paryskiej ulicy
Globalny rynek pojazdów o napędzie elektrycznym to ponad 50 modeli aut tego typu. Dziś najwięksi producenci chcą podbić Chiny i zachęcić do tego typu pojazdów Europejczyków i Amerykanów. Idzie im to opornie.

Dziś ponad 70 procent modeli oferowanych na rynku jest wyposażonych w akumulatory EV (ang. electric vehicle battery, EVB), a mniej więcej jedna trzecia z nich to pojazdy hybrydowe zasilane z sieci, typu plug-in (plug-in hybrid electric vehicle, PHEV). Według ekspertów tych drugich będzie w ciągu najbliższych kilku lat przybywać.

W „Analizie strategicznej światowego rynku pojazdów elektrycznych w 2015 roku”, przygotowanej przez globalną firmę doradczą Frost & Sullivan, można wyczytać, że w roku 2014 sprzedano 304 683 pojazdy EV i szacuje się, że ich sprzedaż  w tym roku osiągnie poziom 466 407 sztuk. Do końca roku Ameryka Północna pozostanie liderem, z udziałem w rynku wynoszącym 36 proc., a na kolejnych miejscach uplasuje się Europa (27 proc.) oraz Chiny (24 proc.).

Mimo to ogólne wyniki sprzedaży nie spełniają oczekiwań producentów samochodów. W Europie oraz Ameryce Północnej wciąż walczą z ostrożnością użytkowników jeśli chodzi o korzystanie z nowoczesnych technologii i problemem długotrwałego ładowania pojazdów. W USA, gdzie w porównaniu do 2013 r. sprzedaje się o 30 proc. więcej samochodów, liczba tych z napędem elektrycznym utrzymuje się na poziomie ok. 160 tys. Tak więc wyniki sprzedaży są znacznie poniżej oczekiwań. Producenci w sumie w 2015 r. planowali sprzedać milion pojazdów.

Rezerwy tkwią w Chinach, ale tamtejszy rynek jest specyficzny. – BMW, Tesla czy Daimler planują korzystać z tamtejszych ulg i dotacji i  opracowują strategie wzrostu, które mają ugruntować ich pozycję na tamtym rynku – mówi Prajyot Sathe, starszy analityk rynku motoryzacji w Frost & Sullivan, dodając jednak, że poziom ulg i warunki korzystania z nich się zmieniają.

– Producenci koncentrują się również na poprawie dostępności sieci stacji ładowania pojazdów EV poprzez partnerstwa. Z kolei Tesla buduje swoją własną globalną sieć stacji ładowania pojazdów i ma już ponad 120 stacji w USA, 75 w Europie oraz 25 w Azji. Ich liczba ma się podwoić do końca tego roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]

Komunikacja

Elektromobilność: Infrastruktura musi iść w parze z motoryzacją

Mobilność

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Mobilność

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Leonard Dolecki 05 września 2017

Szczecin: Drogowcy przesiadają się na elektryki

Mobilność

Szczecin: Drogowcy przesiadają się na elektryki

Elżbieta Pałys 07 lipca 2017

Nowy elektryczny samochód dostawczy od Ursusa [ZDJĘCIA]

Mobilność

Zobacz również:

Busworld 2019. Volvo z w pełni elektrycznym przegubowcem [zdjęcia]

Komunikacja

Elektromobilność: Infrastruktura musi iść w parze z motoryzacją

Mobilność

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Mobilność

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Leonard Dolecki 05 września 2017

Szczecin: Drogowcy przesiadają się na elektryki

Mobilność

Szczecin: Drogowcy przesiadają się na elektryki

Elżbieta Pałys 07 lipca 2017

Nowy elektryczny samochód dostawczy od Ursusa [ZDJĘCIA]

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5