Aktualnie pociągi I linii metra kursują w porannym szczycie co 2 minuty i 20 sekund, choć docelowo – według zapowiedzi –osiągnięta miała być częstotliwość dwóch minut. – Już teraz widać efekt zwiększonej podaży. Pracujemy nad sukcesywną poprawą częstotliwości, mamy pieniądze, żeby jeździć co 2 minuty – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM-u. Termin zmiany pozostaje jednak nieznany.
W zeszłym roku w warszawskim metrze wprowadzono zmiany w prowadzeniu ruchu pociągów – teraz odbywa się on w oparciu o system SOP-2W z sygnalizacją kabinową, a nie semafory zlokalizowane w tunelach. Umożliwia to kursowanie pociągów w mniejszych odstępach. Od 1 września do ruchu skierowano 36 składów i poprawiono częstotliwość z 2 min. 30 sekund do 2 minut i 20 sekund. – To lekko licząc przynajmniej dwa składy więcej w ruchu, co zwiększa podaż nawet o 4 tys. miejsc. Już teraz widać efekt – mówi Wiesław Witek, dyrektor warszawskiego ZTM-u.
Władze miasta i przedstawiciele warszawskiego metra zapowiadali jednak zejście do częstotliwości 2 minut. – Schodzimy systematycznie – krok do kroku. Pracujemy nad tym i mamy pieniądze, żeby jeździć co 2 minuty – mówi Witek. Zwiększenie częstotliwości wymaga oczywiście dodatkowych składów w ruchu. – Wstępne symulacje wskazują, że w ruchu powinno znajdować się wówczas około 44 pociągów oraz pociągi tzw. rezerwy ruchowej – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Jak podkreślają przedstawiciele ZTM-u, priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów. Niedawno były już robione testy ze zwiększoną częstotliwością odjazdów w szczycie. – Na pewno jednym z ważniejszych elementów jest możliwość w miarę szybkiego i sprawnego obracania składów na Młocinach – zwraca uwagę Wiesław Witek. Problemy mogłyby występować także na Kabatach.
Kiedy mogłyby zostać wprowadzone zmiany? – Na pewno krócej – mówi Witek, zapytany o to, czy to kwestia np. dwóch lat. Terminów nie podaje na razie Metro Warszawskie. – Staramy się, dostosowywać ilość pociągów na linii do ilości pasażerów i reagować zwiększając podaż miejsc. Prowadzone są na bieżąco analizy potoków pasażerskich. Dalsze zmniejszanie czasu następstwa będzie odbywać się stopniowo – informuje Anna Bartoń.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.