Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rzym. W ciągu roku spłonęło 21 autobusów. Cztery w marcu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-03-31 07:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rzym. W ciągu roku spłonęło 21 autobusów. Cztery w marcu
Autobus, który spłonał na Ciampinoźródło. vigilfuoco.it
W poniedziałek na Via Tuscolana w Rzymie spłonął autobus. Czwarty w tym miesiącu i 21. W ciągu ostatnich 12 miesięcy. Mieszkańcy miasta wrzucają na twittera zdjęcia oznaczone hasztagiem „#flambus”, czyli „#ogniobus” i wyliczają, że statystyczny rzymianin jeżdżący autobusami ma 3,5 proc. szansy, ze trafi na ten płonący. Tymczasem społecznicy domagają się prokuratorskiego śledztwa w tej sprawie.

„Flambus” to nawiązanie do „Trambus” czyli poprzedniej nazwy miejskiego przewoźnika autobusowego, który dziś nazywa się ATAC. W poniedziałkowym incydencie nikomu nic się nie stało, bo zanim płomienie ogarnęły cały pojazd, kierowcy udało się wyprowadzić z niego dwóch pasażerów. Podobnie było pięć dni wcześniej gdy doszczętnie spłonął autobus w dzielnicy Ciampino. Wcześniej w tym miesiącu pożary wybuchły w pojazdach na jednym z centralnych przystanków Termini, oraz w okolicy Castel Giubileo na północ od centrum.

Poniedziałkowy pożar wybuchł w mercedesie, ale incydenty nie zależą od marki pojazdu. Włoskie media publikują listę 21 autobusów (w tym 19 miejskich), w których od marca zeszłego roku pojawiały się płomienie. Nikt nie wie dlaczego konkretnie tak się dzieje. ATAC już zapowiedział wewnętrzne dochodzenie w tej sprawie, ale Carlo Rienzi, cytowany przez lokalne gazety szef organizacji konsumentów Codacons grzmi, że to nie wystarczy i sposób utrzymania rzymskich autobusów powinien zostać zbadany przez prokuratora.

Przy tej liczbie „incydentów” sprawa powoli robi się głośna. Micaela Quintavalle, kierowczyni autobusu i jedna ze związkowych liderek napisała na facebooku, że we wspomnianym mercedesie ogień pojawił się już dzień wcześniej, gdy zjechał do zajezdni, ale następnego dnia rano i tak wyjechał na trasę. Związek Faisa–Confail zapowiedział na 24 kwietna całodobowy strajk z żądaniem zapewnienia kierowcom i pasażerom bezpieczeństwa podróży.

Związkowcy w opublikowanym po poniedziałkowym pożarze oświadczeniu wskazują, że pojazdy są w fatalnym stanie. Średni wiek dwóch tysięcy rzymskich autobusów to 13 lat, a połowa z nich ma 15 lat i więcej. Są więc dwukrotnie starsze niż wynosi średnia dla dużych miast europejskich. Dla porównania średni wiek warszawskich autobusów w 2015 r. wyliczono na ok. 6,5 roku. W Rzymie zresztą problem dotyczy nie tylko tego rodzaju transportu. Dwa lata temu tamtejsze media informowały, że pociągom metra zdarza się jeździć z otwartymi drzwiami, by kilka tygodni później informować o zamkniętej stacji, w której zawalił się dach.

W mediach społecznościowych miejscy aktywiści wyliczają, że przeciętny rzymski pasażer autobusu, który codziennie przejeżdża nim 20 km (trasa z przedmieść do centrum to mniej więcej dziesięciokilometrowa podróż) ma 3,5 proc. szansy by trafić w najbliższym czasie na płonący pojazd. W przypadku kierowców to ryzyko zwiększa się do 20 proc.

Tabelka: Wszystkie autobusy, które spłonęły w Rzymie od 31 marca ubiegłego roku, źródło tabelki: Mercurio Viaggiatore/Twitter.com



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Donald Trump chce obciąć wydatki na transport o 2,4 mld dol.

Prawo & Finanse

Donald Trump chce obciąć wydatki na transport o 2,4 mld dol.

Jakub Dybalski 20 marca 2017

Treepedia, czyli jak zielone jest twoje miasto?

Przestrzeń

Treepedia, czyli jak zielone jest twoje miasto?

Jakub Dybalski 19 marca 2017

Chiny. Najdłuższa na świecie podniebna trasa rowerowa

Komunikacja

Chiny. Najdłuższa na świecie podniebna trasa rowerowa

Jakub Dybalski 15 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS