Rzeszów otworzył oferty w ponowionym przetargu na dostawy dziesięciu autobusów elektrycznych, wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Wystartowały dwie firmy, ale tylko oferta Solarisa mieści się – i to idealnie – w budżecie zamawiającego.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, 12-metrowych, niskopodłogowych, zasilanych energią elektryczną wraz z dwojaką infrastrukturą do ich ładowania. Chodzi o wolne ładowanie z ładowarek w zajezdni i szybkie z ładowarki w centrum miasta. Autobusy muszą być w pełni wyposażone w zestawy elektroniki pokładowej w tym biletomat mobilny, niezbędne do poprawnej pracy przewozowej i kompatybilne z istniejącym u Zamawiającego systemem ITS.
Dzisiaj (20 lipca) minął termin składania ofert. Zamawiający poinformował, że na realizację zamówienia przeznaczył kwotę w wysokości 30 198 566,40 zł, czyli tyle, ile w pierwszym postępowaniu. Wystartowały dwie firmy. Tańszą ofertę złożył Solaris i idealnie – co do grosza – mieści się ona w budżecie zamawiającego. Okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej (akumulatory trakcyjne, superkondensatory) wynosi 133 miesiące, czyli ponad 11 lat. Konsorcjum Ursus Bus 10, w skład którego wchodzą Ursus Bus i Ursus SA, zaproponowało dostawy za kwotę 32,523 mln zł brutto. Co ciekawe, to więcej niż w pierwotnym przetargu. Podmiot ten zaoferował też 132-miesięczną gwarancję na magazyny energii elektrycznej. Ponadto obie firmy dają 72 miesięcy gwarancji całopojazdowej.
W poprzednim przetargu oferty
złożyły trzy firmy – Volvo, Ursus Bus i Solaris. Najtańszą ofertę złożył Ursus Bus, ale wszystkie propozycje przekraczały budżet i Rzeszów zdecydował się na unieważnienie postępowania.