Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Rzeszów od niedawna z parkomatami. Mają uporządkować parkowanie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-03-15 15:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rzeszów od niedawna z parkomatami. Mają uporządkować parkowanie
W styczniu ruszyła strefa płatnego parkowania w Rzeszowie. Jej celem jest rozwiązanie problemu słabej rotacji miejsc w centrum, co – przy znaczącym wzroście liczby samochodów należących do rzeszowian i wjeżdżających do miasta – zaczęło być szczególnie dotkliwe w ostatnich latach. Na osłodę kierowcy będą mogli korzystać z nowych rozwiązań – bezgotówkowych płatności, dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez grupę Ingenico i polską firmę MCX Systems.

Od stycznia mieszkańcy Rzeszowa ponownie płacą za parkowanie w centrum. Podobna strefa istniała już kilkanaście lat temu, ale obecny prezydent, Tadeusz Ferenc, wsłuchując się w głosy kierowców, zlikwidował ją po wygraniu wyborów w 2002 r. W ciągu tych kilkunastu lat znacząco jednak wzrosła liczba samochodów w Rzeszowie i teraz kierowcom doskwierała mała rotacja miejsc. – W Rzeszowie mieliśmy wtedy 60 tysięcy samochodów, dziś 120 tys., a drugie tyle każdego dnia przyjeżdża do miasta – przyznawał na łamach portalu Rzeszów News Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, który sam do pracy dojeżdża samochodem. – Specjalnie nie naciskałem na stworzenie tej strefy. Wymusił ją projekt unijny – dodawał z kolei w Gazecie Wyborczej włodarz.

Wprowadzono dwie strefy – obejmujące ok. 2500 miejsc. Za parkowanie trzeba płacić w dni robocze w godz. 9-17. W ścisłym centrum godzina postoju kosztuje 2,00 zł, a druga i trzecia 2,40 zł i 2,80 zł. W drugiej strefie opłata jest stała i wynosi 1,5 zł za godzinę. Dla mieszkańców ceny strefy dostępne są też abonamenty miesięczne – dla pierwszego i drugiego samochodu w gospodarstwie domowym po 10 zł miesięcznie. Pozostali kierowcy mogą wykupić abonament. Za parkowanie bez opłaty grozi karta 20 zł, która po tygodniu wzrasta do 50 zł.

Jak donosiły lokalne media, po wprowadzeniu strefy płatnego parkowania liczba parkujących samochodów zmniejszyła się o ok. jedną trzecią. Jednak jeszcze w styczniu na siedmiu parkingach, z ok. 370 ogólnodostępnych miejsc, wprowadzono możliwość… darmowego parkowania. – To nasz ukłon w stronę kierowców, bo nie zależy nam, aby na nich zarabiać. Strefa powstała nie po to, ale aby zaprowadzić porządek. Nie liczymy na dochody z niej, ona ma się po prostu bilansować. Dodatkowe bezpłatne miejsca w tym nie przeszkodzą, a mieszkańcom będzie łatwiej znaleźć bezpłatny parking, np. na czas pobytu w pracy – wyjaśniał Ferenc na łamach Nowin 24.

Strefa płatnego parkowania budzi emocje. Pewną osłodą dla kierowców są ułatwienia związane z korzystaniem z parkomatów. W lutym grupa Ingenico, która zajmuje się płatnościami elektronicznymi, poinformowała, że wspólnie z polską firmą MCX Systems, będącą jednym z największych integratorów IT, została wybrana na dostawcę systemu płatności bezgotówkowych. Nowe terminale umożliwiają płatności zbliżeniowe za pomocą paypassów, jak i telefonów z technologią NFC.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Komunikacja

Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Aleksandra Dmochowska 11 kwietnia 2016

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Komunikacja

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Martyn Janduła 11 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS