Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rzeszów. Jakie autobusy elektryczne na linię „0”

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-02-21 15:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rzeszów. Jakie autobusy elektryczne na linię „0”
Fot. Solaris
Rzeszów ogłosił przetarg na 10 autobusów elektrycznych, które mają obsługiwać śródmiejska linię „0”. To kolejne miasto, które inwestuje w ten rodzaj transportu. Autobusy mają mieć długość 12 metrów i będą ładowane w dwóch miejscach, na placu postojowym przy zajezdni na ul. Lubelskiej oraz na przystanku przy ul. Grottgera.

Przetarg ogłoszony w Rzeszowie dotyczy zakupu autobusów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Urzędnicy chcą kupić nie tylko pojazdy, ale cały system, więc przedmiotem postępowania jest dostawa dziesięciu pojazdów, a także zaprojektowanie i zbudowanie miejsc postojowych z systemem ładowania przy zajezdni na ul. Lubelskiej, a także systemu ładowania przy przystanku na ul. Grottgera.

Autobusy wymagane w przetargu mają mieć ok. 12 metrów, mają mieścić od 25 do 30 pasażerów na miejscach siedzących. W środku powinno się znaleźć miejsce na wózek inwalidzki i na wózek dziecięcy. Autobusy mają być niskopodłogowe, z drzwiami w układzie 2+2+2. Silnik elektryczny może być umieszczony zarówno w piastach kół jak i centralnie. Pojazdy musza być wyposażone w zaawansowany system informacji pasażerskiej i być przystosowane do rzeszowskiego ITS.

Dla elektrobusów przewidziano wybudowanie placu postojowego przez wjazdem na teren zajezdni przy ul. Lubelskiej. Na tym placu mają się też znaleźć urządzenia do ładowania pojazdów. Szybkie ładowanie będzie się odbywało za przystankiem przy ul. Grottgera. To stanowisko ma być przystosowane do ewentualnego ładowania pantografowego lub indukcyjnego.

Zamawiający szacuje wartość tego zamówienia na 24 551 680 zł netto. Od oferentów oczekuje się posiadania zabezpieczenia finansowego na 15 mln zł, a także doświadczenia, które ma polegać na tym, że ciągu ostatnich trzech lat dostarczyli minimum trzy autobusy elektryczne klasy MAXI z silnikami elektrycznymi pozwalającymi przejechać minimum 10 km, zbudowali przynajmniej system ładowania zajezdniowego, zdolny naładować autobus w 5 godzin, a także przynajmniej jedną ładowarkę miejską zdolną doładować autobus w ciągu 10 minut tak, by przejechał 20 km.

W przetargu najważniejszym kryterium jest cena (60 proc.). 5 proc. punktów będzie można uzyskać za zużycie energii przez autobusy, badane w ramach testu SORT 2. Pozostałe 35 proc. punktów będzie do zdobycia za rozbudowane kryteria techniczne. W tym elemencie dwa najważniejsze podkryteria (każde o wadze jednej czwartej punktów za kryteria techniczne) to gwarancja na baterie (najwięcej punktów za 10 lat i więcej) i gwarancja na cały autobus (najwięcej punktów za trzy lata i dłużej). Pozostałe kryteria techniczne to podział poszycia bocznego, materiał wykonania poszycia autobusu, ilość foteli dostępnych z niskiej podłogi, zabezpieczenie korozyjne podwozia, a także ilość czynnika chłodzącego w klimatyzacji.

Termin wykonania zamówienia rozciągnięto w czasie. Pierwszy autobus chcą mieć w Rzeszowie w 52 tygodnie od dnia podpisania umowy. Cztery tygodnie później powinny tam trafić cztery kolejne, a po kolejnym tygodniu – pięć ostatnich pojazdów. Na oferty czekają w Rzeszowie do 4 kwietnia.

Wywiad z prezydentem Tadeuszem Ferencem o autobusach elektrycznych i monorailu znajdziesz tutaj

Polub profil autora na twitterze - @jakubdybalskiTP

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Prezydent Rzeszowa: Kupujemy 10 elektrobusów. Chcemy 100

Komunikacja

Prezydent Rzeszowa: Kupujemy 10 elektrobusów. Chcemy 100

Jakub Dybalski 21 lutego 2017

Dlaczego miasta kupują autobusy elektryczne?

Komunikacja

Dlaczego miasta kupują autobusy elektryczne?

Jakub Dybalski 20 lutego 2017

Miasta chcą kupić 780 elektrobusów we współpracy z rządem

Prawo & Finanse

Miasta chcą kupić 780 elektrobusów we współpracy z rządem

Jakub Dybalski 20 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS