Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Rybnik. Remis w przetargu na obsługę linii autobusowych

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-08-04 11:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rybnik. Remis w przetargu na obsługę linii autobusowych
Rybnikfot. Przykuta, lic. CC BY-SA 3.0
Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku prawie rozstrzygnął przetarg na obsługę ośmiu linii autobusowych po PKS Rybnik, który znajduje się w stanie likwidacji. „Prawie”, bo w przypadku jednego z pięciu zadań, na które było podzielone zamówienie, Transgór Rybnik i A21 Żory złożyły identyczne oferty.

Rybnickie zamówienie było jednym z większych w tym roku dotyczącym obsługi linii. Śląskie miasto, liczące ok. 140 tys. mieszkańców ma 42 linie autobusowe (w tym dwie nocne) zarządzane przez Zarząd Transportu Zbiorowego. Przetarg ogłoszono, bo konieczne stało się znalezienie następcy dla likwidowanego właśnie PKS Rybnik, które było odpowiedzialne za część przewozów. Na ośmioletnią obsługę linii ZTZ planował przeznaczyć 81 379 167 zł.

Przetarg podzielono na pięć zadań. Trzy dotyczyły przewozów miejskich. W przypadku zadania drugiego zamawiający wymagał jego realizacji pięcioma 12–metrowymi, niskopodłogowymi autobusami, mieszczącymi 86 osób, w tym 25 na miejscach siedzących, a także czterema przegubowcami na 130 pasażerów z 25 miejscami siedzącymi. W ciągu ośmiu lat autobusy miały przejechać 4,4 mln wozokilometrów. Poziom emisji spalin powinien spełniać normę Euro 5, ale dodatkowe punkty przy ocenie ofert można było uzyskać za spełnienie normy Euro 6 (15 proc. wagi). Obaj przewoźnicy zadeklarowali również wykonanie zadania autobusami fabrycznie nowymi (15 proc.), wypuszczenie ich na trasy przed 1 listopada (15 proc.), a w przypadku ceny (55 proc.) zaproponowali identyczną – 27,544 mln zł brutto, która była nieco niższa od ceny zaproponowanej przez trzeciego oferenta w tym zadaniu, czyli Dolnośląskie Linie Autobusowe.

Zamawiający zdecydował się unieważnić zamówienie w tej części, bo – jak tłumaczy w uzasadnieniu – zgodnie z przepisami może zażądać ofert dodatkowych w przypadku, gdy nierozstrzygnięte z powodu remisu będzie takie zamówienie, którego jedynym kryterium jest cena. A to nie ten przypadek.

W pozostałych zadaniach nie było problemu w wyłonieniem zwycięzcy. W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma PPHU KŁOSOK Andrzej Kłosok, który pokonał Transgór i DLA.

Więcej na temat rybnickiego przetargu przeczytasz w Monitorze.


Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław szuka przewoźnika dla linii podmiejskich

Komunikacja

Wrocław szuka przewoźnika dla linii podmiejskich

Jakub Dybalski 12 kwietnia 2016

Zgorzelec szuka przewoźnika po raz trzeci

Komunikacja

Zgorzelec szuka przewoźnika po raz trzeci

Jakub Dybalski 08 kwietnia 2016

Pruszków wreszcie ogłasza przetarg na komunikację miejską

Prawo & Finanse

Pruszków wreszcie ogłasza przetarg na komunikację miejską

Martyn Janduła 08 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS