Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rusza projektowanie tramwaju na Nowy Dwór. Kto zaprojektuje kolejną linię?

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-06-02 15:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rusza projektowanie tramwaju na Nowy Dwór. Kto zaprojektuje kolejną linię?
Tramwajem na wrocławski Nowy Dwór dojedziemy w 2020 rokuFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Z końcem maja podpisano umowę na zaprojektowanie linii tramwajowej na Nowy Dwór. Parafowanie jej z wykonawcą faktycznie kończy spór o to, czy na Nowy Dwór pojedziemy tramwajem, czy autobusem po wydzielonej jezdni. Znamy też oferentów w przetargu na budowę tramwajowej trasy w ciągu ulic Popowickiej, Starogrobelnej i Długiej. To również kluczowa inwestycja transportowa dla Wrocławia.

Linię tramwajową łączącą centrum miasta z Nowym Dworem zaprojektuje spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która zażyczyła sobie za wykonanie projektu prawie 2 mln. zł. Oferta była najkorzystniejsza finansowo, dlatego 31 maja w siedzibie Wrocławskich Inwestycji podpisano z nią umowę. Więcej na temat zgłoszonych ofert w przetargu pisaliśmy TUTAJ.

Czas realizacji zamówienia określono na 13 miesięcy. Po wyborze wykonawcy, budowa linii tramwajowej mogłaby więc ruszyć już w drugiej połowie 2017 roku.. Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie miasta na lata 2018–19 180 mln zł. Otwarcie trasy zaplanowano na 2020 rok.

Tymczasem Wrocławskie Inwestycje otworzyły kopert z ofertami na zaprojektowanie kolejnej ważnej inwestycji.

W tym wypadku chodzi o opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich decyzji i pozwoleń na realizację robót budowlanych i ich zakończenie, jak również pełnienia nadzoru autorskiego w ramach budowa trasy tramwajowej wzdłuż ulic Popowickiej – Starogroblowej i Długiej. Wybrany w przetargu projektant zaprojektuje też dokumentacje przebudowy wiaduktu nad ulicą Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław – Popowice.

Do tego przetargu zgłosiło się 5 podmiotów. Tym razem oferta Schuessler-Plan Inżynierzy okazała się najdroższa (2,6 mln zł), najtańsza zaś była oferta konsorcjum Systra SA i Systra SA oddział w Polsce (1,5 mln zł). Projektować wspomnianą trasę chce też BBF sp. z o.o.(1,8 mln zł), CE PROJECT GROUP sp. z o.o. Spółka (2,2 mln zł) i Progreg sp. z o.o. (2,5 mln zł). Wszyscy oferenci zadeklarowali podobną liczbę pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego w liczbie 80 obecności. O tym którego wykonawcę projektu wybiorą Wrocławskie Inwestycje poinformujemy wkrótce.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław zasługuje na więcej, niż Moderusy?

Komunikacja

Wrocław zasługuje na więcej, niż Moderusy?

Bartosz Józefiak 07 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5