Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rusza przetarg na budowę dworca systemowego w Oświęcimiu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rusza przetarg na budowę dworca systemowego w Oświęcimiu
mat. PKP SA
PKP SA ogłosiły przetarg na zburzenie istniejącego budynku dworca kolejowego w Oświęcimiu i budowę w jego miejscu nowego dworca systemowego. Na obiekcie tym zostanie wyeksponowana mozaika ze starego dworca. Prace mają ruszyć w II połowie 2018 r.

W Oświęcimiu stanie nowy dworzec kolejowy, realizowany według projektu systemowego, opracowanego przez PKP SA. Istniejący budynek – obecnie nieużytkowany i częściowo zdewastowany – zostanie rozebrany. Kolej przekonuje, że obiekt jest zbyt duży jak na obecne potrzeby pasażerów i jego utrzymywanie nie ma sensu.

Ślad po starym dworcu jednak nie zaginie. Plany zakładają zabezpieczenie mozaiki znajdującej się wewnątrz dworca i jej wyeksponowanie na elewacji nowego budynku. Mozaika o wysokości 456 cm i długości 2420 cm została wykonana w I połowie lat 60., a jej autorem jest Kazimierz Gąsiorowski. Składa się z brył szklanych i kamieni osadzonych na zaprawie cementowej. Mozaika ma zostać przeniesiona wraz z podłożem.

Nowy obiekt będzie parterowy. Budynek składać się będzie z dwóch niezależnych kubatur, połączonych wspólną wiatą. W części kolejowej przewidziano dominantę w postaci wieży zegarowej, kasy biletowe z zapleczem, toalety dla podróżnych przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz kącik do zabaw połączony bezpośrednio pomieszczeniem opiekuna z dzieckiem z własną toaletą, posterunek SOK. Po zachodniej stronie znajduje się tzw. część miejska zawierająca lokale handlowe i usługowe oraz pomieszczenie przeznaczone do gromadzenia odpadów. Pod wiatą znajdzie się zadaszony parking rowerowy. Obok budynku przewidziano też parking dla samochodów. Wizualizacje zamieszczamy tutaj.

Termin składania ofert mija 6 kwietnia. O wyborze zadecyduje jedynie cena. Zamawiający planuje rozpoczęcie robót budowlanych w drugim kwartale 2018 r., choć dopuszcza zarazem możliwość późniejszego rozpoczęcia, jednak nie później niż w drugim półroczu 2018 r. Same prace mają potrwać 52 tygodnie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W przyszłym roku budowa dworca systemowego w Pomiechówku

Przestrzeń

W przyszłym roku budowa dworca systemowego w Pomiechówku

Witold Urbanowicz 25 października 2017

PKP SA myślą o dworcach modułowych. Celem szybsza budowa

Przestrzeń

PKP SA myślą o dworcach modułowych. Celem szybsza budowa

Witold Urbanowicz 04 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5