Partnerzy serwisu:
Mobilność

Również wiejskie gminy chcą inwestować w elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-10-05 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Również wiejskie gminy chcą inwestować w elektrobusy
Solaris w Rędzinachfot. redziny.pl
Gminny Zakład Komunikacyjny w Rędzinach rozpisał przetarg na 4 hybrydowe autobusy elektryczno-spalinowe. To jedna z nielicznych gmin wiejskich w Polsce, która posiada własną komunikację.

W Rędzinach funkcjonuje tylko jedna linia autobusowa, która łączy gminę z pobliską Częstochową. Ale za to działa bardzo prężnie, oferuje nawet po trzy kursy na godzinę, a sama linia, w trzech wariantach, prowadzi za Rędzinami do okolicznych miejscowości. GZK Rędziny korzysta z dziesięciu autobusów. Wszystkie to dziesięciometrowe solarisy, kupione w 2006 i 2010 r.

Nowy zakup zastąpi te najbardziej wysłużone pojazdy. W Rędzinach chcą autobusów o napędzie spalinowo–elektrycznym. W dokumentach przetargowych określono jednak wyraźnie, że „napęd w autobusach będzie realizowany tylko przez silnik/i elektryczne, a silnik spalinowy będzie służył tylko do doładowywania magazynu energii elektrycznej poprzez systemy: akumulatorów, superkondensatorów lub inne rozwiązania”.

Pojazdy muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane w 2017 r. i powinny być modelami seryjnie produkowanymi przez oferenta, więc nie mogą być to pojazdy prototypowe. Gmina nie opublikowała jeszcze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, więc nie wiadomo jak w szczegółach mają wyglądać zamawiane pojazdy.

Zakup jest współfinansowany z funduszy unijnych (RPO Województwa Śląskiego), ale zamawiający nie określił jaką sumę chce przeznaczyć na autobusy. Z drugiej strony od oferentów wymaga się dysponowania zabezpieczeniem finansowym w wysokości 5 mln zł, a także doświadczeniem w postaci wykonania w ciągu ostatnich trzech lata przynajmniej jednej dostawy czterech hybryd elektryczno-spalinowych o łącznej wartości minimum 4 mln zł.

Na oferty czekają w Rędzinach do 10 listopada. O wyborze zwycięskiej zadecyduje cena (60 proc.), kryteria techniczne i eksploatacyjne (30 proc.), a także warunki gwarancji i serwisu (10 proc.).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
IAA 2016. Volvo idzie w stronę prądu [zdjęcia]

Komunikacja

IAA 2016. Volvo idzie w stronę prądu [zdjęcia]

Michał Szymajda 26 września 2016

Zdychająca Gazela?

Prawo & Finanse

Zdychająca Gazela?

Jakub Dybalski 13 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS