Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rowerowa trasa Wrocław – Poznań z aprobatą Ministerstwa Infrastruktury

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-06-15 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rowerowa trasa Wrocław – Poznań z aprobatą Ministerstwa Infrastruktury
trasa rowerowa wzdłuż torów w Seattlefot. Green Lane Project, domena publiczna
Burmistrz Rawicza Grzegorz Kubik rozmawiał o pomyśle na trasę rowerową łączącą dwie aglomeracje w zachodniej Polsce z wiceministrem infrastruktury Jerzym Szmitem i przekonał go do tego planu. Aprobata ministerstwa jest o tyle ważna, że trasa w dużej części miałaby korzystać z obiektów w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

O rozmowach poinformowało niedawno poznańskie Radio Merkury. Na początku tego roku Kubik zwrócił się do poznańskiej GDDKiA o budowę brakujących łączników w drodze technicznej wzdłuż oddanego niedawno do użytku, blisko 30–kilometrowego odcinka S5 między Korzeńskiem a Kaczkowem. Samorządowcom z gmin położonych na trasie między Wrocławiem a Poznaniem proponuje rozciągnięcie tego rozwiązania na cała trasę między dwoma największymi miastami w zachodniej Polsce. Drogi techniczne przy trasach szybkiego ruchu stałyby się w ten sposób trasą rowerową – wygodną, utwardzoną, położoną wzdłuż głównego ciągu komunikacyjnego.

– Pomysł jest więc taki, by korzystając z tego co jest, stworzyć trasę dla rowerów. Z racji swojej szerokości drogi techniczne mogłyby być cały czas wykorzystywane do dojazdów na pola, ale nie powinny być drogami, bo ostatecznie stałyby się ruchliwą przestrzenią dla samochodów, a nie o to chodzi – tłumaczył w rozmowie z Transportem–Publicznym Kubik. – Można by więc wszystkie odcinki wzdłuż S5 połączyć i stworzyć trasę z Wrocławia do Poznania. Jako łączniki mogłyby służyć drogi na wałach, czy podobne trasy techniczne, które powstają przy remontowanych torach kolejowych między Wrocławiem a Poznaniem. Możliwości jest dużo.

Burmistrz Rawicza rozesłał stosowne pisma do wszystkich samorządów z gmin i powiatów położonych na 170–kilometrowej trasie między Wrocławiem a Poznaniem. Pomysł spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem. Sam Rawicz ma skorzystać na takiej trasie turystycznie, by nie kojarzyć się wyłącznie z położonym w mieście więzieniem.

Kubik wskazuje, że drogi rowerowe wzdłuż S5 są w planach, ale odległych. Jego pomysł pozwala stworzyć je dużo szybciej, wykorzystując infrastrukturę, która już istnieje. Jeszcze w tym miesiącu ma się spotkać z przedstawicielami poznańskiego oddziału GDDKiA.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dlaczego sieć tras rowerowych należy budować szybko?

Przestrzeń

Dlaczego sieć tras rowerowych należy budować szybko?

Aleksander Buczyński 09 czerwca 2016

Białystok. Niewidomi mogą rezerwować tandemy

Komunikacja

Białystok. Niewidomi mogą rezerwować tandemy

Rafał Stawecki 08 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS