Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Rotterdam inwestuje w system metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Rotterdam inwestuje w system metra
Mauritsvink, lic. CC 3.0metro w Rotterdamie
Główny operator transportu publicznego w Rotterdamie – Rotterdamse Elektrische Tram (RET) – kontynuując wieloletnią, partnerską współpracę z kanadyjskim przedsiębiorstwem Bombardier Transportation – złożył w tym miesiącu zamówienie na dostarczenie 16 pojazdów szynowych typu Flexity Swift. Pojazdy obsługiwać będą jedną z linii rotterdamskiego metra. Wartość kontraktu szacuje się na przeszło 65 mln euro, a jego realizacja ma się zakończyć w 2016 r.

Flexity Swift – pojemny i komfortowy

Trójczłonowe składy będą mieć 42 m długości, zaś w każdym z nich zamontowane zostaną 104 miejsca siedzące oraz siedem par drzwi po każdej ze stron. W godzinach szczytu pojazdy mają być łączone w składy sześcioczłonowe w odpowiedzi na zgłaszaną przez mieszkańców regionu wielkość popytu. Zatem maksymalna pojemność pojazdu pozwoli równocześnie przewozić 540-stu pasażerów. Uwzględniono specyficzne potrzeby podróżnych z wózkami dziecięcymi, większym bagażem podręcznym, a także osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pociągi metra posiadać bowiem będą specjalnie wydzielone przedziały wielofunkcyjne.

Ogłaszając zawarcie kontraktu producent poinformował, że pojazdy zostaną dostarczone z fabryki w Bautzen (w Niemczech). Jak stwierdził dyrektor generalny RET Pedro Peters „jest rzeczą oczywistą, iż nowe wysokiej jakości połączenie wymaga wysokiej jakości taboru. Nasze, trwające już wiele lat relacje z Bombardierem, który dostarczył nam już wiele pojazdów metra, zawsze były niezwykle satysfakcjonujące. Dlatego też jesteśmy zadowoleni z zamówienia kolejnych 16 pojazdów.”

Nowy tabor pojedzie do Hoek van Holland

Zamówienie nowych pojazdów szynowych związane jest z inwestycją, w ramach której istniejące 24-kilometrowe połączenie kolejowe pomiędzy Schiedam Centrum, a Hoek van Holland zostanie przekształcone i odpowiednio przystosowane do funkcjonowania nowej linii metra rotterdamskiego. Inwestycja została zatwierdzona do realizacji w grudniu minionego roku przez Stadsregio Rotterdam oraz gminy: Maassluis, Vlaardingen, Schiedam i Rotterdam. Całkowity koszt przedsięwzięcia (włączając zakup zamówionego taboru) opiewa na blisko 320 mln euro.

Linia funkcjonować będzie jako przedłużenie poprowadzonej przez centrum Rotterdamu linii B, obecnie komunikującej Nesselande z Schiedam. Wszystkie stacje wzdłuż nowego 24-kilometrowego odcinka zostaną zmodernizowane; dodatkowo powstanie nowy przystanek w Maassluis Steendijkpolder, który zostanie zlokalizowany pomiędzy stacjami Maassluis West i Hoek van Holland Haven. Linia zostanie także przedłużona w kierunku zachodnim o 1,2 km, po to by obsłużyć potoki pasażerów, udających się do cieszącej się popularnością plaży w Hoek van Holland. W dalszym ciągu eksploatowana będzie infrastruktura istniejącej elektrycznej sieci trakcyjnej, jednakże dokonana zostanie zmiana napięcia prądu z 1,5 kV na 750 V.

Atrakcyjniejsza oferta służy podnoszeniu efektywności usług

Lokalne władze mają nadzieję, iż zaoferowanie bardziej konkurencyjnych usług przewozowych (poprzez zastosowanie szybszego środka transportu, jak i zwiększenie częstotliwości kursów) do centrum miasta oraz pozostałych, głównych generatorów ruchu, znacząco zwiększy liczbę podróżnych. Obecnie łącznie odbywają oni każdego dnia około 13 tys. przejazdów, zaś w rezultacie wydłużenia linii B (do Hoek van Holland) liczba pasażerów codziennie korzystających z połączenia prawdopodobnie przekroczy 18 tys. Rzecz jasna zachowana zostanie rezerwa przepustowości dla umożliwienia dalszej bezproblemowej obsługi – poza godzinami szczytu komunikacyjnego – znacznego w tym korytarzu ruchu towarowego, odbywającego się stale pomiędzy Schiedam, Maassluis i Vlaardingen.

Podsumowując, w efekcie zaprezentowanych inwestycji, system komunikacji szynowej w obszarze ciążenia gęsto zaludnionej aglomeracji Rotterdamu zyska w najbliższych latach nową, liczną grupę pasażerów. Natomiast należycie przeprowadzane prognozy popytu, jak również stałe dążenia w kierunku podwyższania standardów usług przewozowych, z całą pewnością zagwarantują wysoką efektywność ekonomiczną tego kosztownego przedsięwzięcia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5