Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Rotterdam inwestuje w system metra

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Lange

Data publikacji:
2014-02-28 08:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rotterdam inwestuje w system metra
metro w RotterdamieMauritsvink, lic. CC 3.0
Główny operator transportu publicznego w Rotterdamie – Rotterdamse Elektrische Tram (RET) – kontynuując wieloletnią, partnerską współpracę z kanadyjskim przedsiębiorstwem Bombardier Transportation – złożył w tym miesiącu zamówienie na dostarczenie 16 pojazdów szynowych typu Flexity Swift. Pojazdy obsługiwać będą jedną z linii rotterdamskiego metra. Wartość kontraktu szacuje się na przeszło 65 mln euro, a jego realizacja ma się zakończyć w 2016 r.

Flexity Swift – pojemny i komfortowy

Trójczłonowe składy będą mieć 42 m długości, zaś w każdym z nich zamontowane zostaną 104 miejsca siedzące oraz siedem par drzwi po każdej ze stron. W godzinach szczytu pojazdy mają być łączone w składy sześcioczłonowe w odpowiedzi na zgłaszaną przez mieszkańców regionu wielkość popytu. Zatem maksymalna pojemność pojazdu pozwoli równocześnie przewozić 540-stu pasażerów. Uwzględniono specyficzne potrzeby podróżnych z wózkami dziecięcymi, większym bagażem podręcznym, a także osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pociągi metra posiadać bowiem będą specjalnie wydzielone przedziały wielofunkcyjne.

Ogłaszając zawarcie kontraktu producent poinformował, że pojazdy zostaną dostarczone z fabryki w Bautzen (w Niemczech). Jak stwierdził dyrektor generalny RET Pedro Peters „jest rzeczą oczywistą, iż nowe wysokiej jakości połączenie wymaga wysokiej jakości taboru. Nasze, trwające już wiele lat relacje z Bombardierem, który dostarczył nam już wiele pojazdów metra, zawsze były niezwykle satysfakcjonujące. Dlatego też jesteśmy zadowoleni z zamówienia kolejnych 16 pojazdów.”

Nowy tabor pojedzie do Hoek van Holland

Zamówienie nowych pojazdów szynowych związane jest z inwestycją, w ramach której istniejące 24-kilometrowe połączenie kolejowe pomiędzy Schiedam Centrum, a Hoek van Holland zostanie przekształcone i odpowiednio przystosowane do funkcjonowania nowej linii metra rotterdamskiego. Inwestycja została zatwierdzona do realizacji w grudniu minionego roku przez Stadsregio Rotterdam oraz gminy: Maassluis, Vlaardingen, Schiedam i Rotterdam. Całkowity koszt przedsięwzięcia (włączając zakup zamówionego taboru) opiewa na blisko 320 mln euro.

Linia funkcjonować będzie jako przedłużenie poprowadzonej przez centrum Rotterdamu linii B, obecnie komunikującej Nesselande z Schiedam. Wszystkie stacje wzdłuż nowego 24-kilometrowego odcinka zostaną zmodernizowane; dodatkowo powstanie nowy przystanek w Maassluis Steendijkpolder, który zostanie zlokalizowany pomiędzy stacjami Maassluis West i Hoek van Holland Haven. Linia zostanie także przedłużona w kierunku zachodnim o 1,2 km, po to by obsłużyć potoki pasażerów, udających się do cieszącej się popularnością plaży w Hoek van Holland. W dalszym ciągu eksploatowana będzie infrastruktura istniejącej elektrycznej sieci trakcyjnej, jednakże dokonana zostanie zmiana napięcia prądu z 1,5 kV na 750 V.

Atrakcyjniejsza oferta służy podnoszeniu efektywności usług

Lokalne władze mają nadzieję, iż zaoferowanie bardziej konkurencyjnych usług przewozowych (poprzez zastosowanie szybszego środka transportu, jak i zwiększenie częstotliwości kursów) do centrum miasta oraz pozostałych, głównych generatorów ruchu, znacząco zwiększy liczbę podróżnych. Obecnie łącznie odbywają oni każdego dnia około 13 tys. przejazdów, zaś w rezultacie wydłużenia linii B (do Hoek van Holland) liczba pasażerów codziennie korzystających z połączenia prawdopodobnie przekroczy 18 tys. Rzecz jasna zachowana zostanie rezerwa przepustowości dla umożliwienia dalszej bezproblemowej obsługi – poza godzinami szczytu komunikacyjnego – znacznego w tym korytarzu ruchu towarowego, odbywającego się stale pomiędzy Schiedam, Maassluis i Vlaardingen.

Podsumowując, w efekcie zaprezentowanych inwestycji, system komunikacji szynowej w obszarze ciążenia gęsto zaludnionej aglomeracji Rotterdamu zyska w najbliższych latach nową, liczną grupę pasażerów. Natomiast należycie przeprowadzane prognozy popytu, jak również stałe dążenia w kierunku podwyższania standardów usług przewozowych, z całą pewnością zagwarantują wysoką efektywność ekonomiczną tego kosztownego przedsięwzięcia.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pekin też będzie miał bezobsługowe metro

Komunikacja

Pekin też będzie miał bezobsługowe metro

Łukasz Pastor 14 sierpnia 2014

Kto przyspieszy metro? Tylko Bombardier chętny

Komunikacja

Kto przyspieszy metro? Tylko Bombardier chętny

Witold Urbanowicz 07 listopada 2013

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS