W tym roku WKD nie planuje żadnych remontów na torach, po których odbywa się ruch pasażerski. Spółka będzie natomiast kontynuować prace koncepcyjne związane z przygotowaniami do przebudowy Warszawy Zachodniej oraz realizacji drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego.
W ostatnich latach pasażerowie WKD musieli liczyć się z licznymi remontami i powodowanymi przez nie utrudnieniami w ruchu. W tym roku podróżni nie muszą się szykować na żadne utrudnienia. – W 2018 roku nie są planowane żadne remonty infrastruktury torowej na szlakach, po których jest prowadzony regularny ruch pasażerski – zapewnia Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD. Jak dodaje, spółka będzie koncentrować się na modernizacji drogi torowej wewnątrzzakładowej. Brak remontów na głównej trasie jest zrozumiały, biorąc pod uwagę zamknięcie równoległej linii kolejowej nr 447 między Warszawą a Grodziskiem.
Spółka zamierza kontynuować prace koncepcyjne i przygotowawcze dla inwestycji, które miałyby być realizowane w kolejnych latach. – Kontynuujemy
prace związane z opracowaniem studium wykonalności dla budowy drugiego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Będziemy również uczestniczyć w przygotowaniach do zaplanowanej na 2019 rok
przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, realizowanej przez spółkę PKP PLK SA – mówi Kulesza.
Jak dodaje rzecznik, w tym roku planowana jest przebudowa przystanku Reguły. Peron w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Zostanie przeniesiony w nową lokalizację – przed przejazd w ciągu ul. Regulskiej. Natomiast peron w kierunku Warszawy zostanie podwyższony do standardu obowiązującego na linii WKD. – W ciągu 2018 roku spółka planuje ponadto modernizację zejścia na stacji Warszawa Śródmieście WKD – od hallu kasowego na peron – dodaje rzecznik.
W zeszłym roku
zakończyła się realizacja projektów szwajcarskich, natomiast na początku tego roku kończy się projekt przebudowy pięciu przejazdów kolejowo-drogowych. – Prace na kolejnych obiektach nie są na razie przewidziane – mówi Krzysztof Kulesza. Również w kwestii taboru nie przewidziano większych zmian. – Na początku 2018 roku kończymy prowadzone od ponad 2 lat naprawy 4 poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN97 (typ 33WE). Następne tego typu naprawy powinny rozpocząć się dopiero za kolejne 2-3 lata. Modernizacje istniejącego lub zakupy nowego taboru w bieżącym roku nie są przewidziane – wyjaśnia Krzysztof Kulesza.
Po
ostatnich korektach rozkładów pasażerowie nie mają co spodziewać się kolejnych poprawek czy zwiększenia częstotliwości. – Sytuacja w pociągach kursujących na linii WKD jest na bieżąco monitorowana. Wszelkie modyfikacje obowiązującego rozkładu jazdy zakładające zwiększenie liczby uruchamianych połączeń będą w każdym przypadku ściśle uzależnione od możliwości trwałego zwiększenia zatrudnienia w zespole maszynistów. Pomimo prowadzonych aktywnych działań w tym zakresie jak dotychczas jesteśmy w stanie zapewnić wymianę nowych pracowników za maszynistów, którzy nabywają uprawnienia emerytalne – zapewnia Kulesza.