Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Radom: Kolejarze zagrodzili dojście do P+R

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Radomiu klienci kolei mieli 40 metrów z parkingu P+R na peron. PLK w ramach modernizacji stacji odgrodziła się jednak od pasażerów płotem i ci muszą udać się w ośmiokrotnie dłuższą drogę.

Kolejarze często informują, że w wyniku modernizacji stacji kolejowych zyskują pasażerowie. Po co jednak wydawać miliony na windy, informację pasażerską i remonty przejść podziemnych, skoro jednocześnie likwidowana jest najprostsza droga na peron?

Tak stało się w Radomiu. Otwarty na początku 2012 roku parking Kolei Mazowieckich jest bardzo wygodnie położony – tuż przy peronie 1., skąd odjeżdża większość pociągów do Warszawy. W ramach modernizacji stacji peron ogrodzono. Teraz pasażerowie zostawiający samochód na parkingu KM muszą przejść naokoło aż 300 metrów.

Wcześniej z parkingu wchodziło się właściwie prosto na peron – odległość wynosiła 40 metrów. Niestety, przez błoto, bo droga była „nieoficjalna”. Mieszkańcy liczyli, że podczas modernizacji powstanie tu normalny chodnik – koszt nie byłby przecież wysoki. Zamiast tego po otwarciu przebudowanego peronu zastali płot.

Większe bezpieczeństwo i komfort pasażerów

Na stronie „Gazety Wyborczej” można zobaczyć zdjęcia ogrodzenia. Napisali do niej mieszkańcy, oburzeni takim rozwiązaniem. – Wygrodzenie zostało postawione w miejscu, w którym funkcjonowało tzw. dzikie przejście z parkingu na peron nr 1. Nie było ono nigdy formalną i legalną ścieżką i nie zapewniało wystarczającego poziomu bezpieczeństwa – podkreśla w "GW" Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK SA. I dodaje, że zagrodzenie przejścia „podnosi bezpieczeństwo i komfort pasażerów”.

Jakie niebezpieczeństwa czyhają na pasażerów podczas pokonywania 40-metrowej odległości na peron? – pytamy PKP PLK. – Obecna forma peronów, przejścia podziemnego i terenów przyległych do stacji była uzgadniana z partnerami Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury zapewnił mieszkańcom i podróżnym w Radomiu bezpieczne wejście na perony poprzez remont przejścia podziemnego dodatkowo wyposażonego w windy dla osób niepełnosprawnych – odpowiada Karol Jakubowski z PLK. Dodaje, że windy mogą zostać uruchomione „już 25 stycznia”.

KM: Zmiana nie była konsultowana

Z oburzonymi pasażerami zgadzają się Koleje Mazowieckie, dla których otwarcie parkingu w Radomiu było dużym sukcesem. Rzeczniczka przewoźnika Donata Nowakowska zapewniła, że spółka wystąpi pisemnie do PKP Polskich Linii Kolejowych z prośbą o wykonanie drogi dojścia z parkingu. KM nie mogą tego zrobić same, ponieważ nieruchomości gruntowe przyległe do terenu parkingu nie stanowią własności spółki i nie są przez nią zarządzane.

– Z przejścia pomiędzy parkingiem a dworcem PKP korzystają nie tylko pasażerowie Kolei Mazowieckich, ale także podróżni z dworca PKS. W związku z tym w gestii PKP S.A., jako zarządcy dworca kolejowego, leży zagospodarowanie stacji oraz terenów do niej przyległych, tak aby zapewnić wygodny dostęp do peronów wszystkim pasażerom, nie tylko tym korzystającym z parkingu spółki – dodaje rzeczniczka. I stwierdza, że projekt przebudowy stacji w Radomiu nie był konsultowany z Kolejami Mazowieckimi.

– W trakcie modernizacji stacji również zwracaliśmy uwagę na ten problem, jednak PKP PLK argumentowały, że jakiekolwiek zmiany mogą być rozpatrywane dopiero po zakończeniu realizacji inwestycji przebudowy dworca w Radomiu – zdradza Nowakowska.

Jest szansa na poprawę?

Wydaje się jednak, że pasażerowie mają jeszcze szansę na uratowanie krótszej drogi dojścia. – Polskie Linie Kolejowe rozważają wprowadzenie rozwiązań ułatwiających komunikację pasażerów w obrębie stacji w Radomiu. Sprawdzimy możliwe warianty zamontowania wejścia na peron od strony parkingu i dworca PKS przy zachowaniu wymogów bezpieczeństwa – obiecuje Karol Jakubowski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5