Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Radny z Olsztyna: „Lewacka ideologia” przeciw kierowcom zabija Starówkę

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-09-13 10:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Radny z Olsztyna: „Lewacka ideologia” przeciw kierowcom zabija Starówkę
fot. MJ
Ostatnie dążenia Olsztyna do uspokojenia ruchu w centrum miasta zostały krótko podsumowane przez jednego z Radnych PiS-u. Dariusz Rudnik na antenie Radia Olsztyn określił, że zwężanie ulic i eliminowanie samochodów z centrum to „lewacka” ideologia i to właśnie w niej upatrywał się zagrożenia dla funkcjonowania Starego Miasta.

Olsztyn od lat boryka się z samochodowym problemem, który co i rusz, przy okazji różnych spraw, staje się tematem do dyskusji. Mowa o możliwości parkowania samochodów w samym centrum Starego Miasta. Olsztyn wprowadził w przeszłości dwie organizacje ruchu zależne od sezonu. Poza szczytem turystycznym daje się możliwość wjazdu samochodom do ścisłego centrum Starówki. Okazuje się, że takie zasady panują przez znaczną część roku.

Mniej samochodów, ale nie na Starówce


Teraz władze miasta dążą do wyciszenia ruchu w centrum miasta. Przy okazji inwestycji tramwajowej zwężono szeroką do niedawna aleję Piłsudskiego, która z czterech pasów i dwóch buspasów skurczyła się tylko do dwóch pasów i centralnego trambuspasu. Dzięki temu do centrum Olsztyna nie prowadzi już „samochodowa autostrada”.

Z kolei przy okazji corocznej zmiany organizacji samochodowej na Starówce, na nowo odżywa dyskusja na temat zasadności wpuszczania samochodów do ścisłego centrum Olsztyna. Dodatkowo problem ten został ponownie zauważony przy okazji sprawy z oznaczaniem miejsc parkingowych. Ustawa mówi, żeby móc pobierać opłaty za parkowanie, należy wytyczyć miejsca do parkowania białymi liniami. Oznacza to malowanie linii na starym bruku, bowiem w centrum panuje strefa płatnego parkowania. Pomysł ten ma wielu przeciwników, w tym także prezydenta miasta – Piotra Grzymowicza – który stwierdził, że wolałby zamknąć całkowicie ruch dla samochodów, niż malować linie.

Ograniczenia dla kierowców przejawem "lewackiej ideologii"?

Swoją dezaprobatę do pomysłu malowania linii wyraził także Dariusz Rudnik, radny Olsztyna z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. – Malowania linii na Starym Mieście być nie powinno, bo będzie to jednak oddziaływało na otoczenie – mówił w porannym programie Radia Olsztyn.

W dalszej części swojej wypowiedzi skupił się z kolei na złej kondycji Starego Miasta i analizował problem jej wyludniania się. – Problem jest większy. Restauratorzy i przedsiębiorcy ze Starego Miasta chcieliby, żeby ludzie przyjeżdżali na Starówkę, bo nowa Plaża Miejska odebrała im wielu klientów. W zasadzie teraz większość instytucji to są banki. Tutaj znowu wychodzi kwestia polityki. Niestety, Stare Miasto pada ofiarą ideologii, takiej bardzo skrajnej – niemalże lewackiej – podkreślił Rudnik. Jako powód podał dążenia miasta do zrezygnowania z ruchu samochodowego. – Przykładem jest ograniczenie ruchu na al. Piłsudskiego w centrum, ale i brak wybudowanych parkingów przy Starym Mieście. Prezydent miał plany ich budowy, ale po prostu ich nie realizuje w zamian ograniczając dostęp samochodów do centrum miasta – dodaje.

Podobne komentarze nie są odosobnieniem po prawej stronie sceny politycznej. Ostatnio "Do Rzeczy" opublikowało artykuł, który rowerzystów i miejskich aktywistów oskarża niemal o całe zło tego świata. Zdaniem autora przyczyniają się oni do tego, że miasta stają się "niebezpieczne dla ludzi:.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kogo chcą zabić miejscy aktywiści?

Felietony i komentarze

Kogo chcą zabić miejscy aktywiści?

Łukasz Malinowski 12 września 2016

(Po)wolne centrum – Poznań rozszerza Strefę 30

Przestrzeń

(Po)wolne centrum – Poznań rozszerza Strefę 30

Olga Plesińska 12 września 2016

Peñalosa: Twórzmy miasta dla ludzi, nie dla samochodów

Przestrzeń

Peñalosa: Twórzmy miasta dla ludzi, nie dla samochodów

Witold Urbanowicz 05 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS