Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Przymiarki do rozbudowy sieci tramwajowej w Edynburgu

Dalej Wstecz
Autor:

Tomasz Kościelny

Data publikacji:
2017-09-28 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/Edinburgh Trams

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przymiarki do rozbudowy sieci tramwajowej w Edynburgu
Fot. Edinburgh Trams
Władze Edynburga dysponują już szczegółowymi analizami dotyczącymi wydłużenia istniejącej linii tramwajowej w Edynburgu. Samorząd sprawdził wariant rozbudowy sieci w kierunku dzielnicy Newhaven, do której według pierwotnych planów miała dobiegać niedawno zbudowana linia.

Z analiz wynika, że rozbudowa linii pochłonęłaby nieco ponad 165 mln funtów, z uwzględnieniem inflacji. Stworzony plan biznesowy zawiera m. in. opracowanie obejmujące wpływ budowy linii na ograniczenie poziomu wykluczenia społecznego, poprawę dostępności do rynku pracy dla mieszkańców oraz na jakość życia.

Wciąż nie ma jednak ostatecznej decyzji o realizacji inwestycji. Z informacji prezentowanych przez samorząd wynika, że zapadnie ona najprawdopodobniej jesienią 2018 roku. Według urzędników, rozbudowa sieci przyczyni się do znaczącego rozwoju miasta w kolejnych latach. Władze Edynburga liczą na to, że rozbudowa sieci pójdzie znacznie łatwiej i szybciej niż niedawno zakończona budowa, ponieważ samorząd jest już bogatszy o doświadczenia zebrane podczas wcześniej prowadzonej inwestycji.

Jeżeli projekt otrzyma zielone światło, rozbudowa powinna zająć ok. trzech lat od czasu podpisania umowy. Samorząd pracuje aktualnie nad rozwiązaniami, które pozwoliłyby zrekompensować okolicznym mieszkańcom uciążliwości wywołane budową linii. Przedstawiciele ratusza pracują nad dobrymi praktykami, które mają być efektem współpracy m. in. z władzami Manchesteru, Birmingham oraz Dublina.

Jedna z obaw dotyczących realizacji dotyczy kosztów, które w przypadku budowy pierwszej linii przerosły szacunki samorządu i wzrosły do nieprzewidywanych wcześniej sum. Budowa pierwszej linii była dodatkowo realizowana z dużym opóźnieniem, a to kolejny argument, który podnoszą przeciwnicy inwestycji.

Oo drugiej połowy XIX wieku aż do roku 1956 Edynburg miał sprawnie funkcjonującą sieć tramwajową. Miasto zrezygnowało jednak z tego rodzaju transportu, przede wszystkim ze względu na ogromną popularność autobusów. Dopiero w 2007 roku rozstrzygnięto przetarg na budowę nowej linii tramwajowej w mieście. Co prawda z trzyletnim opóźnieniem, ale jednak sieć została uruchomiona. Linia funkcjonuje od maja 2014 roku. Inwestycja pochłonęła ponad 750 mln funtów i przekroczyła zakładany budżet o ponad 300 mln funtów. Linia o długości 14 km, obsługiwana przez tramwaje firmy CAF, łączy York Palace z edynburskim lotniskiem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK Częstochowa na zakupach używanych autobusów

Komunikacja

MPK Częstochowa na zakupach używanych autobusów

Dominik Wójcik 06 października 2017

Płock: Zamiast 13 autobusów będzie jeden

Komunikacja

Płock: Zamiast 13 autobusów będzie jeden

Witold Urbanowicz 06 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS