Zakończyła się już kontrola uprzednia przetargu na rozbudowę II linii metra. Urząd Zamówień Publicznych stwierdził drobne uchybienia formalne. Jak zapewnia Metro Warszawskie, nie dotyczą one wybranych ofert wykonawców.
Warszawa przygotowuje się do rozbudowy II linii metra o odcinki 3+3 – po trzy stacje w każdą ze stron: w kierunku zachodnim, na Wolę i wschodnio-północnym, na Targówek. Pod koniec października
Metro rozstrzygnęło przetarg. Odcinek zachodni trafił do firmy Gulermak, a wschodnio-północny do Astaldi, które razem budowały oddany w marcu centralny odcinek II linii (jako AGP Metro). Całą procedurę przetargową wieńczy rutynowa kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych (UZP).
UZP zakończył 18 stycznia zasadniczą część kontroli przetargu na rozbudowę metra. – W kontroli postępowania na budowę II linii metra w Warszawie stwierdzono drobne uchybienia formalne – informuje Anita Wichniak-Olczak, dyrektor departamentu informacji, edukacji i analiz systemowych UZP. Informacje te potwierdza Metro Warszawskie. – Zakończył się pierwszy etap kontroli uprzedniej. Otrzymaliśmy pismo z UZP, w którym zostały stwierdzone dwie uwagi do dokumentacji – mówi Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego.
Co oznacza wynik kontroli dla Metra? – Uwagi nie dotyczą wybranych ofert – zastrzega Paweł Siedlecki. Spółka zamierza odnieść się teraz do stwierdzonych uwag. – Na tym etapie jednakże należy zwrócić uwagę, iż ostateczne zakończenie kontroli będzie miało miejsce po upływie terminu na wniesienie zastrzeżeń (7 dni od dnia doręczenia informacji pokontrolnej) albo po ich ostatecznym rozstrzygnięciu (prezes UZP ma 15 dni na rozpatrzenie zastrzeżeń, jeśli prezes podtrzyma swoje stanowisko przekazuje zastrzeżenia do Krajowej Izby Odwoławczej, która w terminie 15 dni wyraża opinie w sprawie i wtedy jest to ostateczne rozstrzygnięcie) – dodaje Wichniak-Olczak. Jednocześnie Metro Warszawskie nie ma jak dotąd informacji o możliwych odwołaniach wykonawców do sądu od wyniku przetargu.
Odcinki w ramach 3+3 będą realizowane niezależnie od siebie. Na ok. 3,5-kilometrowym odcinku w kierunku Woli zaplanowano trzy stacje. Stacja C-8 Płocka znajdzie się w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej. Stację C-7 Młynów (Moczydło) przewidziano pod ul. Górczewską, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego. Zaplanowano tutaj
węzeł przesiadkowy na kolej. Stację C-6 Księcia Janusza zaplanowano natomiast pod Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z Księcia Janusza. Na wschodnio-północnym, 3,1-kilometrowym odcinku w kierunku Targówka również przewidziano trzy stacje. Przystanek C-16 Szwedzka powstanie w rejonie Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstanie natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej. Przewidywany termin ukończenia to 2019 r. W tej chwili toczy się konkurs na
koncepcje architektoniczno-budowlane dla dalszych odcinków II linii.
WIZUALIZACJE STACJI PLANOWANYCH W RAMACH 3+3