Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przedłużenie tramwaju na Tarchominie z umową. Dalej w dwóch częściach?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-06-07 15:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przedłużenie tramwaju na Tarchominie z umową. Dalej w dwóch częściach?
fot. ZTM Warszawa
Tramwaje Warszawskie podpisały dzisiaj umowę z konsorcjum ZUE i Strabag na realizację 1,5-kilometrowego przedłużenia linii tramwajowej wzdłuż Światowida. Budowa ma rozpocząć się w ciągu miesiąca. Niewykluczone, że kolejny odcinek, w stronę Winnicy, zostanie zrealizowany w dwóch etapach – z pętlą przybliżoną do Modlińskiej.

Od kilku lat Tramwaje Warszawskie etapami realizują trasę tramwajową z Młocin na Tarchomin. W tej chwili tramwaje dojeżdżają do pętli Tarchomin Kościelny przy Mehoffera. Teraz przyszła pora na trzeci już etap – 1,5-kilometrowy odcinek dwutorowej trasy wzdłuż Światowida do ul. Strumykowej. Dzisiaj (7 czerwca) spółka podpisała umowę o wartości 31,6 mln zł brutto z konsorcjum ZUE i Strabag na realizację tego odcinka.

Wykonawca ma osiem miesięcy na realizację prac. – Około 2-3 tygodni zajmie nam uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu i przygotowanie trasy do wykonywania robót zasadniczych. Zakładamy, że najpóźniej za miesiąc powinny rozpocząć się prace nad budową trasy – mówi Wiesław Nowak, prezes ZUE.

Przewidziano konstrukcję bezpodsypkową. Na trasie torowisko będzie trawiaste, natomiast na skrzyżowaniach, przystankach i przejściach zastosowany zostanie beton asfaltowy. W sumie ustawione zostaną 43 słupy trakcyjne. W zakres inwestycji wchodzi też przebudowa ulic na skrzyżowaniach, realizacja nowego układu chodników i dróg rowerowych, a także stacja prostownikowo-trakcyjna Nowodwory. Na trasie znajdą się dwa zespoły przystankowe – na skrzyżowaniach z Ordonówny i Stefanika. Odcinek ten będzie pozbawiony pętli, linię będą obsługiwać tramwaje dwukierunkowe. – Między Strumykową a Ordonówny jest pętla autobusowa. Na jej wysokości, za wjazdem, będą zawracać tramwaje. Ostatni przystanek znajdzie się przed skrzyżowaniem z Ordonówny – wyjaśnia Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich.

Prace wymuszą ok. dwutygodniowe wyłączenie ruchu na pętli Tarchomin Kościelny. – Została ona tak przygotowana, by dalszą budowę prowadzić z minimalną ingerencją w układ torowy. Musimy wykonać dwa rozjazdy i kawałek odcinka toru prostego – tłumaczy Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich.

W dalszym etapie tramwaje dojadą do pętli Winnica. – Rozważamy podział tego odcinka na dwa etapy. W pierwszym tramwaje dojechałyby do Leśnej Polanki. Drugi natomiast obejmuje dalszy odcinek z pętlą przesuniętą do ulicy Modlińskiej – mówi Grzywacz. Tam przewidziano węzeł przesiadkowy. – Decyzja na ten temat zostanie podjęta, gdy gotowa będzie kompletna dokumentacja projektowa, która jest w trakcie opracowywania – dodaje przedstawiciel TW. Ta, przygotowywana na zlecenie ZTM, ma być gotowa w połowie przyszłego roku.

Odcinek dalszy wymaga też nowej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID). - Powinniśmy uzyskać ją w I kwartale przyszłego roku. Najpewniej w oparciu o jedną procedurę przetargową wybralibyśmy wykonawcę dla dwóch ostatnich etapów trasy tramwajowej i odchudzonej ulicy Światowida, z jej włączeniem w ulicę Modlińską. Prace wykonawcze moglibyśmy rozpocząć w II połowie 2017 r. – dodaje Wiesław Witek, dyrektor ZTM. Całość miałaby zostać zakończona do 2018 r.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wybrano wykonawcę przedłużenia tramwaju na Tarchominie

Przestrzeń

Wybrano wykonawcę przedłużenia tramwaju na Tarchominie

Witold Urbanowicz 18 maja 2016

Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Przestrzeń

Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Witold Urbanowicz 25 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS