Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pruszków wreszcie ogłasza przetarg na komunikację miejską

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-04-08 11:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pruszków wreszcie ogłasza przetarg na komunikację miejską
fot. MJ
Aż sześć linii autobusowych, tylko jeden przewoźnik, bilety czasowe przesiadkowe i miesięczne na wszystkie linie. Wszystko dzięki przetargowi ogłoszonymi dzisiaj przez miasto Pruszków. Urzędnicy dążą do ujednolicenia w mieście komunikacji miejskiej. Zmiany miałyby wejść w życie 1 lipca tego roku.

Najpierw zapowiadano, że przetarg na obsługę komunikacji miejskiej w Pruszkowie wystartuje w III kwartale 2015 roku. Z uwagi jednak na liczne głosy mieszkańców w konsultacjach społecznych, urzędnicy musieli zmienić termin. Po przyjrzeniu się postulatów mieszkańców dzisiaj wreszcie wystartował przetarg. Przyniesie on wiele zmian dla mieszkańców – oby tylko na lepsze. Termin składania kopert z ofertami wyznaczono na 17 maja. Zmiany mają wejść od 1 lipca tego roku. Umowa obejmować będzie okres do końca czerwca 2020 r.

Nowe linie

Nowością dla mieszkańców będzie liczba linii, która z czterech zwiększy się do sześciu. Mimo postulatów mieszkańców Pruszkowa, nie zdecydowano się na uruchomienie linii autobusowej do stacji kolejowej Warszawa Zachodnia. Bez zmian pozostają cztery pierwsze linie. W przetargu jednak jasno zaznaczono ich częstotliwość.

Linia 1 kursująca na trasie Os. Staszica – PKP Pruszków w godzinach szczytu ma pojawiać się na przystankach co 20 minut. Poza nimi już co 35 minut. W weekendy kursy odbywałyby się raz na godzinę. Linia 2 łącząca Pruszków z Komorowem w godzinach szczytu miałaby jeździć co pół godziny, a poza nimi co godzinę. Nowością są kursy w soboty i niedziele. Tutaj przewidziano kursy raz na dwie godziny. Takie same wytyczne pojawiły się także przy kolejnych dwóch liniach – nr 3 z Pruszkowa do Piastowa oraz nr 4 z Pruszkowa do Parzniewa i Gąsina.

Nowością jest linia nr 5, która połączy Pruszków z Malichami. W godzinach szczytu kursy mają odbywać się raz na godzinę. Poza nimi już co półtorej godziny. W soboty i niedziele już tylko raz na dwie godziny. Ostatnia linia – nr 6 – połączy Pruszków z Ożarowem Mazowieckim. W godzinach rannych linia miałaby kursować co pół godziny. Następnie do godziny 15:20 tylko raz na półtorej godziny, by później zwiększyć częstotliwość co godzinę. W weekendy kursy odbywałyby się tak samo, jak w przypadku „piątki” – raz na dwie godziny.

Nowe bilety

Do tej pory pruszkowianie, którzy nie posiadali Warszawskiej Karty Miejskiej na drugą strefę, mogli kupować bilety miesięczne wyłącznie na jedną linię w Pruszkowie. Urząd Miasta zapowiada, że planuje wprowadzić wspólny bilet miesięczny, który obowiązywać będzie we wszystkich autobusach pruszkowskiej komunikacji miejskiej. Bilet taki kosztować będzie 50 zł, o ile osoba będzie posiadać Pruszkowską Kartę Mieszkańca lub 90 zł dla pozostałych pasażerów. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sprzedaż biletów miesięcznych w kasie którą należy zlokalizować w centrum Pruszkowa w miejscu, do którego można dojechać m.in. autobusem miejskiej.

Kolejną nowością jest wprowadzenie biletów czasowych. Bilet godzinny będzie umożliwiał korzystanie ze wszystkich autobusów w trakcie trwania ważności biletu. Do tej pory bilety można było kupić wyłącznie u kierowców, bowiem każdą linię obsługiwał inny przewoźnik.

Wiadomo także, że osoby z Pruszkowską Kartą Mieszkańca zapłacą za bilet godzinny już jedynie złotówkę, natomiast reszta pasażerów standardowo – 3 zł. Co istotne, osoby, które posiadają Warszawską Kartę Miejską na drugą strefę nie muszą obawiać się zmian. Jak zapowiada Urząd Miasta w tej materii nic się nie zmieni. – Będzie honorowana w dalszym ciągu – zapewnia Arkadiusz Wultański z Urzędu Miasta.

Czego wymagają?

Zmiany w biletach będą możliwe dlatego, że miasto rozpisze przetarg na jednego przewoźnika, który będzie obsługiwał wszystkie pruszkowskie linie. Obecnie cztery funkcjonujące w mieście trasy obsługują Europa Express i PKS Grodzisk Mazowiecki. W przetargu zaznaczono również wymóg posiadania przez przewoźnika 11 autobusów, z czego dwa posłużą za rezerwę. Pojazdy nie mogą być starsze niż wyprodukowane z 2009 r. Dodatkowo muszą spełniać normę emisji spalin EURO6. Długość pojazdu powinna mieścić się w granicach od 8,25 m do 10 m, a na pokład powinien zabierać do 60 pasażerów. W tym dla 15 ma się znaleźć osób miejsce siedzące.

Nie ma wymogu, by pojazdy posiadały klimatyzację. Tak samo, jak nie ma wymogu co do w całości niskiej podłogi. Urzędników zadowoli pojazd posiadający co najmniej jedno wejście z obniżoną podłogą. Wszystkie pojazdy obsługujące pruszkowskie linie muszą być dodatkowo wyposażone w system GPS umożliwiający kontrolę punktualności autobusu na przystankach. Dodatkowo zadbano także o harmonię na pruszkowskich ulicach, bowiem w przetargu znalazł się także zapis mówiący, że wszystkie pojazdy powinny być w jednakowej kolorystyce.

O wyborze oferty zdecyduje przede wszystkim cena. Zamawiający przydzielił jej aż 85% wagi w ocenie przetargowej. Resztę – 15% – stanowić będzie rok produkcji autobusu. Im pojazd będzie młodszy, tym uzyska więcej punktów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław szuka przewoźnika dla linii podmiejskich

Komunikacja

Wrocław szuka przewoźnika dla linii podmiejskich

Jakub Dybalski 12 kwietnia 2016

Zgorzelec szuka przewoźnika po raz trzeci

Komunikacja

Zgorzelec szuka przewoźnika po raz trzeci

Jakub Dybalski 08 kwietnia 2016

Pruszków: Jeden przewoźnik, nowe linie i bilety znacznie później

Prawo & Finanse

Pruszków: Jeden przewoźnik, nowe linie i bilety znacznie później

Martyn Janduła 31 grudnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS