Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2015-10-23 09:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach
fot. Michał Szymajda
Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach
Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach
Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach
Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach
Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach
Na targach Kortrijk zauważalny był trend montażu silników elektrycznych w piastach autobusów zeroemisyjnych. Wydaje się, że ten sposób może zmienić postrzeganie elektrobusów przez pasażerów jako ciasnych pojazdów.

Silniki elektryczne zamontowane w piastach miał m.in. Solaris Urbino. – Na rynku jest kilku producentów takich rozwiązań. Dzięki umieszczeniu osprzętu elektrycznego w piastach kół zyskujemy sporo więcej przestrzeni dla pasażerów, którą można lepiej gospodarować – powiedział Tomasz Pyzałka z marketingu Solarisa.

Na targach można było zobaczyć Solbusa, którego od producenta z Solca Kujawskiego kupił producent elektrycznych silników w piastach – niemiecka firma Ziehl – Abegg, właśnie po to by testować w nim to rozwiązanie.

Silniki w piastach miała też nieco podobna do Solarisa Electric elektryczna Ekova wyprodukowana w Ostrawie. Przedstawiciel firmy Petr David zapowiedział jednak, że firma będzie oferować też pojazd z silnikiem elektrycznym umieszczonym wewnątrz przestrzeni pasażerskiej, który będzie produktem tańszym (w taki sposób silniki umieszczono np. w warszawskich 10 solarisach electric).

Ziehl – Abegg oczywiście prezentował swoje produkty na jednej z hal w Kortrijk. Ciekawostką jest to, że opona, która opina piastę zaopatrzoną w silnik elektryczny, jest specjalnie produkowana przez koncern Michelin i ma dużo większą wytrzymałość. Dzieje się tak ze względu na sporą masę elektrycznego silnika w piaście. Oczywiście są to opony pojedyncze, o sporej szerokości odpowiadającej tradycyjnemu, podwójnemu ogumieniu na tylnych osiach.

Oprócz Ziehl – Abegg tego typu urządzenia prezentowali w Belgii także inni producenci, m.in. e-Traction.

LINK DO BIAŁEJ KSIĘGI MOBILNOŚCI



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MZA Warszawa: Elektryki oszczędne, LNG wygodne, hybrydy drogie

Komunikacja

MZA Warszawa: Elektryki oszczędne, LNG wygodne, hybrydy drogie

Michał Szymajda 22 listopada 2015

Ekova Electric jak Solaris Urbino?

Komunikacja

Ekova Electric jak Solaris Urbino?

Michał Szymajda 22 października 2015

Prezes MZA: Chcemy kupować autobusy nie na kredyt [ROZMOWA]

Komunikacja

Prezes MZA: Chcemy kupować autobusy nie na kredyt [ROZMOWA]

Jakub Dybalski 20 lutego 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS