Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Problemy warszawskich Jazzów. Krótki nie wozi jeszcze pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-07-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Problemy warszawskich Jazzów. Krótki nie wozi jeszcze pasażerów
fot. Twój Motorniczy
Tramwaje Warszawskie skrupulatnie podchodzą do odbioru nowych tramwajów, dostarczonych przez Pesę. Na razie tylko 11 dwukierunkowych Jazzów może wozić pasażerów. Nie został jeszcze odebrany krótki Jazz. Jak informuje spółka, największe problemy sprawiają systemy informatyczne.

Warszawa kupiła w sumie 50 dwukierunkowych Jazzów, które z uwagi na kształt czoła nazywane są kioskami albo bufetami. Do tej pory do stolicy przyjechało już 27 takich tramwajów, a wszystkie mają zostać dostarczone – jak informują Tramwaje Warszawskie – do końca sierpnia br. Odbiory nowych wozów podzielone są na dwa etapy. – Najpierw tramwaj jest odbierany wstępnie przez spółkę Tramwaje Warszawskie, a następnie przechodzi jazdę 5000 km – informuje Michał Powałka, rzecznik spółki. W czasie testu tramwaj musi przejeździć bez awarii i przestojów.

Pierwszy Jazz Duo zaczął wozić pasażerów w listopadzie 2014 r., a test bezawaryjnej jazdy zdał w lutym br. – Obecnie odebranych jest 11 tramwajów, kolejne 10 realizuje już jazdę w ramach testu 5000 km – wylicza Powałka.

Jak przyznaje spółka, harmonogram wdrażania tramwajów do ruchu jest opóźniony. – Opóźnieniu uległ przede wszystkim odbiór pierwszego tramwaju, co zgodnie z umową uniemożliwiało dostawy kolejnych wagonów. Naliczamy producentowi kary– mówi Michał Powałka. Jak dodaje, najwięcej problemów sprawiają systemy informatyczne.

W marcu do Warszawy dotarł pierwszy krótki, trójczłonowy Jazz. Stolica kupiła w sumie 30 takich tramwajów. Do tej pory nie rozpoczęły się jednak odbiory pierwszego z nich. – Na pierwszym tramwaju prowadzone są badania odbiorcze rozszerzone. Firma Pojazdy Szynowe Pesa musi doprowadzić systemy informatyczne do wymogów zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Producent zadeklarował, że odbiór wagonu będzie możliwy do końca lipca – mówi Powałka.

Również w tym przypadku harmonogramy są napięte. Brak odbioru pierwszej sztuki wstrzymuje dostawy kolejnych. – Wszystkie wagony powinny być dostarczone do końca września 2015 r. – zaznacza Powałka.

Producent pracuje nad zmniejszeniem opóźnień w realizacji zamówienia. – Odbiory poprzedzane są testami służącymi dostosowaniu skomplikowanych systemów w Jazzach do specyfiki infrastruktury w Warszawie. Te jazdy próbne, zwłaszcza „test 5 tys. kilometrów”, ze względu właśnie na niełatwy proces wspomnianego dostosowania, rzeczywiście się przedłużają, co skutkuje przesunięciami odbiorów. Pesa dokłada wszelkich starań, by testy ukończyć jak najszybciej, a opóźnienia odbiorów pojazdów minimalizować – deklaruje Michał Żurowski, rzecznik Pesy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5