Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Problemy roweru publicznego w Bydgoszczy. Jednak doświadczenie nieodzowne

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-01-16 16:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Problemy roweru publicznego w Bydgoszczy. Jednak doświadczenie nieodzowne
fot. ZDMiKP Bydgoszcz
Rynek rowerów publicznych staje się łakomym kąskiem dla wielu firm – także takich, które nie mają na tym rynku jeszcze doświadczenia. Tak było w Bydgoszczy. Przetarg wygrały firmy telekomunikacyjne i informatyczne, które podpierały się chińskim doświadczeniem. Ostatecznie jednak zwycięzca… zrezygnował z podpisania umowy i zamówienie trafiło do znanej już w Bydgoszczy firmy BikeU.

W ubiegłym roku Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy rozpisał przetarg na rozbudowę i zarządzanie Bydgoskim Rowerem Aglomeracyjnym przez okres trzech kolejnych lat, począwszy od 1 marca 2018 r. Postępowanie na początku listopada wygrało konsorcjum firm Kabit i MegaSonic z Warszawy, które nie ma doświadczenia w zakresie rowerów publicznych. Podmioty te zajmują się branżą informatyczną i telekomunikacyjną. - – To byłby nasz pierwszy taki system, rozszerzamy działalność. Mamy nieformalnego partnera z Chin, który dostarczy nam know-how. Poza tym naszym doradcą jest Bogusław Kołodziejczyk, założyciel firmy Nextbike, pionier bike-sharingu w Polsce – wyjaśniał na łamach lokalnego dodatku Gazety Wyborczej Kazimierz Adamczyk, prezes zarządu Kabitu. Firmy posłużyły się doświadczeniem chińskiej spółki… Changzhou Youon Public Bicycle System i referencjami z miasta Linqu.

Co ciekawe, podmiot pokonał starych wyjadaczy – Nextbike, jak i BikeU, które świadczyło wcześniej usługę w Bydgoszczy – m.in. deklarowanym czasem reakcji na usterki, które odpowiada za 20% kryteriów wyboru. Konsorcjum zadeklarowało czas wynoszący zaledwie godzinę, który zdaniem konkurencji jest nierealny, tym bardziej, że część stacji miałaby znajdować się na terenie Fordonu.

BikeU, drugi w kolejności, odwołał się w kwestiach formalnych do Krajowej Izby Odwoławczej. Arbitrzy nie przychylili się jednak do argumentów firmy. Ostatecznie jednak pierwotny zwycięzca postępowania – konsorcjum firm Kabit i MegaSonic – odstąpiło od podpisania umowy. Pod koniec grudnia Bydgoszcz, zgodnie z prawem zamówień publicznych, wybrała drugą z kolei ofertę firmy BikeU. Umowę strony zawarły 10 stycznia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Milion wypożyczeń Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego

Komunikacja

Milion wypożyczeń Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego

Jakub Dybalski 30 listopada 2016

BikeU chwali się liczbami i przygotowuje do Wavelo

Komunikacja

BikeU chwali się liczbami i przygotowuje do Wavelo

Jakub Dybalski 02 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS