Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Prezes Europa Express City: Części Sancity dla stolicy są w… Chinach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-09-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Prezes Europa Express City: Części Sancity dla stolicy są w… Chinach
fot. Lowdown, lic. CC BY-SA 3.0krótki Sancity z Autosanu
Co ma wspólnego wybuch w strefie przemysłowej w Tiencinie z problemami warszawskich przewoźników? Okazuje się, że sporo. Europa Express City nie ma autobusów, bo Autosan nie jest w stanie ich wyprodukować, bo nie otrzymał części silników z Chin. Najpewniej z powodu zamieszania po wybuchu.

Europa Express City od 1 września miał przejąć obsługę części linii autobusowych w Warszawie. W tym celu kupił w Autosanie 32 krótkie autobusy Sancity. Na razie dysponuje jednak tylko jednym egzemplarzem testowym, a od wtorku linie tymczasowo obsługują dotychczasowi przewoźnicy. O sprawie pisaliśmy w poniedziałek.

Tiencin - Sanok - Warszawa

– Autobusy stoją gotowe w Sanoku. Tyle tylko że nie mają części silników, które miały przyjść z Chin. To po 21 elementów, alternatory, paski klinowe i inne tego typu rzeczy. Były zapakowane, miały zostać wysłane do Europy na początku sierpnia, ale nie zostały wysłane. Wciąż czekamy – tłumaczy prezes Europa Express City Mirosław Kwieciński i dodaje, że nie wie jak długo będzie czekać, choć podobno „coś się ruszyło”. Ale transport części do Europy, nawet w przypadku wysyłki lotniczej, a tak jest w tym przypadku, trwa co najmniej kilka dni.

Kwieciński wyjaśnia, że z tego, czego udało mu się dowiedzieć Autosan i EEC mają pecha, bo winny jest… potężny wybuch w strefie przemysłowej w Tiencinie, o którym trzy tygodnie temu było głośno na całym świecie. Po tym wydarzeniu chińskie służby celne miały zacząć skrupulatnie kontrolować wszelkie przesyłki zagraniczne, szczególnie zawierające elementy metalowe. W ten sposób elementy autobusów, które miały trafić do Sanoka spadły z grafika DHL.

– To co wiem na pewno, że nie zostały wysłane o czasie. Dopiero teraz są wysyłane, ale kiedy trafią do Sanoka nie wiadomo. Nawet nie można ich śledzić, bo to jest możliwe dopiero wtedy, kiedy znajdą się w Europie – tłumaczy. Dodaje że liczy na to, że w połowie miesiąca będzie już dysponował połową pojazdów, ale pewności nie ma.

Prezes EEC tłumaczy, że taka sytuacja zdarzyła się mu po raz pierwszy. Na razie bezradnie rozkłada ręce. – Trudno też winić Autosan, bo nie mają wpływu na to co się dzieje w Chinach. Autobusy nawet w części są już zarejestrowane, ale bez brakujących części nie dojadą. Nie jest to zresztą tylko problem tej firmy, ale i innych, które sprowadzają części z Chin – wyjaśnia.

Może będzie połowa, w połowie miesiąca...

Europa Express City więc czeka. Warszawski ZTM tymczasowo zapewnił obsługę linii z pomocą innych przewoźników. Jak długo potrwa taki stan, nie wiadomo. Rzecznik zarządu Igor Krajnow był wczoraj oszczędny w słowach i również przyznał, że nie wiadomo jak długo potrwa ta sytuacja.

– My na razie płacimy kary i to niemałe. Zgodnie z umową zapewniliśmy tabor zastępczy, ale ZTM w poniedziałek wieczorem zdecydował, że ma rezerwy i zapewni przewozy we własnym zakresie – tłumaczy Kwieciński.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Nowe trasy autobusów na Białołęce

Komunikacja

Warszawa: Nowe trasy autobusów na Białołęce

inf. pras. UM Warszawa 07 września 2023

Warszawa. Europa Express City zaskarża przetarg ZTM

Prawo & Finanse

Europa Express City gotowa do zastępczej komunikacji za KM i KW

Komunikacja

Dlaczego po Warszawie jeżdżą dwa MAZ-y i jeden VDL?

Prawo & Finanse

Warszawa. Kiedy Europa Express City zacznie wozić pasażerów?

Komunikacja

Warszawa. Nowy przewoźnik… bez nowych autobusów

Komunikacja

Warszawa. Nowy przewoźnik… bez nowych autobusów

Jakub Dybalski 31 sierpnia 2015

Zobacz również:

Warszawa: Nowe trasy autobusów na Białołęce

Komunikacja

Warszawa: Nowe trasy autobusów na Białołęce

inf. pras. UM Warszawa 07 września 2023

Warszawa. Europa Express City zaskarża przetarg ZTM

Prawo & Finanse

Europa Express City gotowa do zastępczej komunikacji za KM i KW

Komunikacja

Dlaczego po Warszawie jeżdżą dwa MAZ-y i jeden VDL?

Prawo & Finanse

Warszawa. Kiedy Europa Express City zacznie wozić pasażerów?

Komunikacja

Warszawa. Nowy przewoźnik… bez nowych autobusów

Komunikacja

Warszawa. Nowy przewoźnik… bez nowych autobusów

Jakub Dybalski 31 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5