Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Premier przejechała się metrem: szybko i wygodnie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Premier przejechała się metrem: szybko i wygodnie
fot. WUHanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta i Ewa Kopacz, premier Polski, stacja C-13 Centrum Nauki Kopernik (Powiśle)
Premier Ewa Kopacz wizytowała dzisiaj (14 listopada) ukończony odcinek II linii metra i przejechała całą trasę pociągiem. – Było bardzo miło. Dziękują pewnie również, ci, którzy będą mogli dojechać szybko i wygodnie – powiedziała Kopacz. W krótkiej wypowiedzi wsparła też Hannę Gronkiewicz-Waltz, ubiegającą się o reelekcję na stanowisko prezydenta miasta.

Dzisiaj rano premier Ewa Kopacz odwiedziła nieotwartą jeszcze stację C-9 Rondo Daszyńskiego na centralnym odcinku II linii metra. Następnie razem z władzami miasta i Metra przejechała do stacji końcowej C-15 Dworzec Wileński i z powrotem. – Było bardzo miło. Dziękuję bardzo. Dziękują pewnie również ci, co będą mogli dostać się ze Śródmieścia na Pragę i odwrotnie – bardzo szybko, wygodnie, jednocześnie obserwując na monitorach informację o trasie – powiedziała Ewa Kopacz.

Premier wsparła też ubiegającą się o reelekcję na stanowisko prezydenta miasta Hannę Gronkiewicz-Waltz. – Jak panowie mnie pytali, czy chciałabym, żeby w Radomiu było metro, odpowiedź jest tylko jedna: trzeba byłoby sklonować prezydent Hannę Gronkiewicz-Waltz. Wtedy byłaby szansa, żeby w takich miastach, jak Radom, było metro – mówiła Kopacz.

Ewa Kopacz gratulowała też tempa budowy. – Chcę przypomnieć, że te siedem stacji na drugiej nitce budowane było przez panią prezydent przez trzy lata (w rzeczywistości były to cztery lata – red.). Pierwsza nitka była budowania 25 lat – wskazywała premier.

Warto jednak pamiętać, że przez 25 lat zbudowana została cała I linia metra o długości 23 km i składająca się z 21 stacji. Pierwszy, 11-kilometrowy odcinek z jedenastoma stacjami, otwarto w 1995 r. po 12 latach budowy. Do stacji Młociny pociągi dojechały w 2008 r.

Kontrakt na projekt i budowę 6-kilometrowego odcinka centralnego II linii metra podpisano w październiku 2009 r. z konsorcjum firm Astaldi (Włochy), Gülermak (Turcja) i PBDiM Mińsk Maz., które utworzyły potem spółkę cywilną AGP Metro. Prace budowlane ruszyły we wrześniu 2010 r. na stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. Sama budowa wydłużyła się o 11 miesięcy, mimo to inwestycja była realizowana szybko. 30 września 2014 r., po czterech latach budowy, wykonawca zgłosił gotowość obiektów centralnego odcinka II linii metra do odbiorów. Zakończyły się już odbiory wewnętrzne, inspektorzy Metra nie stwierdzili żadnych wad istotnych, które mogłyby opóźnić uruchomienie tego odcinka.  Teraz stacje sprawdzają służby zewnętrzne, w tym strażacy. Otwarcie dla pasażerów zapowiadane jest na 14 grudnia br. – jeśli oczywiście dalsze odbiory będą przebiegać sprawnie i zostanie wydane pozwolenie na użytkowanie.

Niedawno Warszawa ogłosiła przetarg na rozbudowę II linii o tzw. odcinki 3+3 – po trzy stacje w każdą ze stron (w kierunku Woli i Targówka). Stacje te mają być gotowe w 2019 r. Do 2022 r. powstanie kolejne pięć stacji i metro dotrze na Bemowo oraz Bródno.

***
Hanna Gronkiewicz-Waltz o komunikacji: plany na kolejną kadencję



fot. WU


fot. WU


fot. WU


fot. WU


fot. WU
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5