Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznańska Mapa Barier: Jest sporo do zrobienia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznańska Mapa Barier: Jest sporo do zrobienia
fot. Monika Mężyńska, commons.wikimedia.org, CC BY-SA 2.5
Poznaniacy postanowili wziąć przykład z Warszawskiej Mapy Barier i stworzyć własną. Na terenie samego Starego Miasta, z wyłączeniem Starego Rynku, zmapowali już 350 miejsc do poprawki. A to dopiero początek.

Aby zmapować bariery architektoniczne, zlokalizowane na 260 ha poznańskiego Starego Miasta, potrzebna była koordynacja 13-osobowego zespołu. Zajęli się tym studenci z Akademickiego Koła Naukowego Gospodarki Przestrzennej UAM przy współpracy ze Stowarzyszeniem Inwestycje dla Poznania. Ten projekt ma zmienić jakość życia mieszkańców i jego autorzy bardzo liczą na to, że zostanie on uwzględniony przez urzędników.

Bariery podzielono na sześć kategorii: niedostosowane schody, nieodpowiednie przejście dla pieszych, nieodpowiednia nawierzchnia, nieodpowiednia kładka lub przejście, przeszkoda na drodze oraz nieodpowiedni przystanek. Jak wynika z badań, 40 proc. problemów dotyczy zniszczonej nawierzchni, a więc najczęściej dziur w chodnikach. Kolejne 30 proc. barier to kłopotliwe przejścia dla pieszych.

Problemy dotyczą nie tylko starych, ale też nowych inwestycji, dlatego że w Poznaniu nie ma standardów, zgodnie z którymi można by przygotowywać inwestycje z ominięciem tych najbardziej rażących barier. Takie standardy wprowadzono ostatnio w Gdyni i określają one sposób projektowania i gospodarowania przestrzeni publicznych w celu wdrożenia rozwiązań przyjaznych wszystkich użytkownikom przestrzeni o zróżnicowanych ograniczeniach mobilności i percepcji. Pierwsze efekty w Gdyni już widać.

Na razie nie wiadomo, czy Poznańska Mapa Barier spotka się z zainteresowaniem ze strony miejskich urzędników, choć jak przekonują jej autorzy i pomysłodawcy – powinna. Do końca roku akademickiego opracowane mają zostać jeszcze trzy dzielnice: Wilda, Jeżyce i Piątkowo. W planach jest również zorganizowanie spotkania z włodarzami miasta.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Transportowa rewolucja w Poznaniu. Wywiad z oficerem rowerowym

Przestrzeń

Adam Piotr Zając w ZTM

Komunikacja

Adam Piotr Zając w ZTM

Jakub Dybalski 04 marca 2015

Beim: System taryfowy musi być czytelny

Felietony i komentarze

Beim: System taryfowy musi być czytelny

Michał Beim 09 października 2013

Zobacz również:

Transportowa rewolucja w Poznaniu. Wywiad z oficerem rowerowym

Przestrzeń

Adam Piotr Zając w ZTM

Komunikacja

Adam Piotr Zając w ZTM

Jakub Dybalski 04 marca 2015

Beim: System taryfowy musi być czytelny

Felietony i komentarze

Beim: System taryfowy musi być czytelny

Michał Beim 09 października 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5