Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań znowu kupuje tramwaje. Tym razem dwukierunkowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-12-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań znowu kupuje tramwaje. Tym razem dwukierunkowe
fot. Martyn Janduła
MPK w Poznaniu ogłosiło przetarg ma dostawę dziesięciu nowych dwukierunkowych tramwajów. Wozy muszą posiadać co najmniej 20% niskiej podłogi. To już kolejne postępowanie przetargowe na nowe tramwaje, które ogłasza w tym roku poznański przewoźnik.

Przedmiotem ogłoszonego przez MPK przetargu jest dostawa wraz z serwisem gwarancyjnym 10 tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 28 do 32 m i szerokości 2,35 do 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Prędkość maksymalna musi wynosić minimum 70 km/h. Zamawiający oczekuje zastosowania wózków skrętnych.

Tramwaj musi posiadać co najmniej 20% niskiej podłogi. Zgodnie z SIWZ-em pod pojęciem niskiej podłogi rozumie się wejście w strefie drzwiowej w granicach 290-350 mm na poziomem główki szyny, natomiast w pozostałych strefach na wysokości 480 mm. Nachylenia w tej części nie mogą przekraczać 14%. Zamawiający dopuszcza, żeby siedzenia nad wózkami były dostępne z podestów. Nie jest natomiast dopuszczone dzielenie strefy niskopodłogowej strefą wysokopodłogową.

Pojemność tramwaju określono na minimum 190 osób (przy założeniu 0,2 m kw. powierzchni na osobę stojącą). Producent ma zapewnić min. 30 stałych miejsc siedzących oraz sześć foteli rozkładanych, przy czym liczba miejsc siedzących musi stanowić 12-25% wszystkich miejsc w tramwaju. Minimalna szerokość przejścia wynosić ma 550 mm, przy czym w rejonie wózków może być zwężona do 420 mm. Tramwaj musi być wyposażony w układy ogrzewania, wentylacji wymuszonej (mechanicznej) i klimatyzacji. W pojeździe założono montaż okien uchylnych. Przewidziano również miejsca dla wózków inwalidzkich i rowerów (minimum po jednym miejscu), minimum trzy zespoły podwójnych gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz system zliczania pasażerów.

Wymagania dotyczące udziału w przetargu nie są duże – startować mogą firmy, które zrealizowały co najmniej jedną dostawę pięciu tramwajów z minimum 20% niskiej podłogi. Termin składania ofert mija 9 lutego. O wyborze zadecydują cena (75%), udział niskiej podłogi (20%) oraz pojemność tramwaju (5%). Wykonawca będzie miał 20 miesięcy od podpisania umowy na zrealizowanie zamówienia. Wydaje się, że duże szanse na wygraną będzie miał poznański Modertrans. Solaris i Pesa jak dotąd nie zajmują się produkcją taboru częściowo niskopodłogowego.

Poprzedni przetarg dotyczył dostawy 20 częściowo niskopodłogowych wozów jednokierunkowych, z opcją na zwiększenie zamówienia o kolejne dziesięć pojazdów. Jedyną ofertę, idealnie mieszczącą się w kosztorysie, złożył Modertrans.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Poznań wyda w tym roku ponad 25 mln złotych na remonty torów

Komunikacja

Poznań z szansą na kolejną krótką linię tramwajową

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Poznań wyda w tym roku ponad 25 mln złotych na remonty torów

Komunikacja

Poznań z szansą na kolejną krótką linię tramwajową

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij