Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-02-21 14:18
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Fot. Witold Urbanowicz
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
Poznań z umową na Gammy. To największe zamówienie MPK
We wtorek 21 lutego przedstawiciele MPK Poznań i firmy Modertrans podpisali umowę na dostawy 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych. To pierwszy w Polsce kontrakt na dostawy niskopodłogowych pojazdów z rodziny Gamma. Nowe pojazdy mają zostać dostarczone do sierpnia 2019 r.

– Jestem przekonany, że to dobry tramwaj i że Gammy będą też jeździć w innych miastach. Liczę na to, że w ciągu kilku lat pojedziemy takimi tramwajami na Naramowice – podkreśla Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. 

W styczniu MPK Poznań rozstrzygnęło postępowanie na dostawy wraz z serwisem gwarancyjnym 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych (o specyfikacji zamówienia pisaliśmy tutaj). Wybrano ofertę firmy Modertrans, będącej spółką córką przewoźnika. Modertrans pokonał w postępowaniu konsorcjum firm Solaris i Stadler, a także tańszą Pesę.

Dzisiaj (21 lutego) nastąpiło uroczyste podpisanie umowy. – To szczególny dzień. To największe w historii zamówienie na dostawę niskopodłogowych tramwajów realizowane przez MPK Poznań. Po zrealizowaniu tego zamówienia zostanie nam 31 jednostek starego typu – podkreśla Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań.


wiz. MPK Poznań

Gammy będą miały 32 metry długości. Tramwaj jednokierunkowy pomieści 240 podróżnych, z czego 60 na miejscach siedzących. W przypadku dwukierunkowych pojazd będzie mógł przewieźć 230 podróżnych, w tym 50 na miejscach siedzących. Przewidziano miejsce na wózek dziecięcy, dla niepełnosprawnych i rower. Pasażerowie ucieszą się z klimatyzacji, ładowarek do ładowania urządzeń mobilnych. Producent podda jeszcze analizom ergonomicznym kwestie związane z rozplanowaniem wnętrza, w tym rozmieszczeniem siedzeń. W pojeździe zainstalowanych zostanie osiem silników odzyskujących energię podczas hamowania. Wszystkie będą przystosowane do instalacji w przyszłości superkondensatorów.

Producent ma 30 miesięcy na zrealizowanie całego zamówienia. Pierwsze Gammy spodziewane są w sierpniu przyszłego roku, a ostatnie w sierpniu 2019 r.

Modertrans zaoferował w pełni niskopodłogowy tramwaj z nowej rodziny Moderus Gamma. To pierwszy całkowicie niskopodłogowy pojazd w portfolio producenta. Prezentacja pierwszej prototypowej Gammy miała miejsce w listopadzie zeszłego roku. Wiadomo, że – z uwagi na wymogi specyfikacji – do MPK zostaną dostarczone nieco zmienione tramwaje. Wersja dla Poznania będzie miała cztery wózki, a nie trzy jak w prezentowanym prototypie. W pojeździe znajdzie się rozkładana platforma dla niepełnosprawnych. W tramwaju jednokierunkowym producent zamontuje pięć par drzwi dwuskrzydłowych i dwie pary jednoskrzydłowych. Z kolei w dwukierunkowym pojeździe znajdzie się osiem par dwuskrzydłowych i dwie pary drzwi jednoskrzydłowych.


wiz. MPK Poznań

Producent zaproponował tramwaj jednokierunkowy w cenie 7,7 mln zł brutto, a dwukierunkowy w cenie 8,0 mln zł brutto, a łączna cena oferty wraz z pakietem specjalistycznego wyposażenia to ok. 397 mln zł brutto. – Do 2019 r. Wymienimy niemal 36% taboru tramwajowego. W sumie, na zakup 80 nowych tramwajów, których dostawce wyłoniono w trzech przetargach, wydamy pół miliarda złotych. Po realizacji tych dostaw do wymiany pozostanie tylko ok. 13% należących do MPK tramwajów. W praktyce oznacza to, ze prawie cała nasza flota będzie niskopodłogowa – podkreśla Tulibacki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS