Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań. Torowisko w ul. Dąbrowskiego do przebudowy. Pierwszej od 50 lat

Dalej Wstecz
Autor:

Jan Gładysiak

Data publikacji:
2017-09-15 16:08
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań. Torowisko w ul. Dąbrowskiego do przebudowy. Pierwszej od 50 lat
fot. Urząd Miasta Poznania
Remont odcinka ul. Dąbrowskiego to ostatni w tym roku duży remont torów w Poznaniu. Torowisko nie przeszło generalnego remontu od lat 60 ubiegłego wieku. Po przebudowie tramwaje pojadą po ul. Dąbrowskiego szybciej i ciszej.

Torowisko w ul. Dąbrowskiego na odcinku od ul. Mickiewicza do jest już w skrajnie złym stanie, od czasu swojego powstania w latach 60-tych ubiegłego wieku nie przeszło dotąd generalnego remontu. Tramwaje na odcinku od ul. Mickiewicza do rynku Jeżyckiego mają w związku z tym ograniczoną prędkość do 15 km/h. - Brak remontu mógłby doprowadzić w niedługim czasie do konieczności zamknięcia tego fragmentu dla ruchu tramwajowego - mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu . Stąd całościowy remont jest pilną koniecznością. Niedawne ukończenie remontu torowiska w ul. Zwierzynieckiej sprawi, że tramwaje będą miały objazd. Dzięki temu Jeżyce i Ogrody nie zostaną odcięte od transportu szynowego.

Prace odbędą się w dwóch etapach, aby utrzymać przejezdność ul. Dąbrowskiego dla samochodów w kierunku Ogrodów. Ich zakres obejmie wymianę całej konstrukcji torowiska od ul. Prusa do ul. Mickiewicza oraz położenie nowej nawierzchni w torowisku. Postawione zostaną również nowe słupy trakcyjne. Ponadto przeprowadzone będą prace sieciowe. Zarząd Dróg Miejskich będzie w tym samym czasie prowadził prace związane z porządkowaniem zieleni na południowej części ul. Dąbrowskiego.

Prace od 18 września potrwają około dwóch miesięcy. Planowany czas otwarcia odcinka dla ruchu to druga połowa listopada. Na czas remontu wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu i funkcjonowaniu komunikacji publicznej m.in. wspomniane już objazdy dla tramwajów przez ul. Zwierzyniecką.

Ten projekt kosztujący 2,5 mln zł to ostatnia taka duża inwestycja w remonty infrastruktury tramwajowej w tym roku w Poznaniu. Na aktualny rok Poznań zaplanował na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej ponad 24 mln zł z miejskiego budżetu. Do tej pory wyremontowane zostało m.in. torowisko na ul. Królowej Jadwigi, na 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od Hetmańskiej do pętli Dębiec. Odnowiono też węzeł rozjazdowy Bałtyk, wymieniono zwrotnice na Mielżyńskiego i Fredry, Fortecznej i Strzeleckiej, jak również szyny łukowe na pl. Wielkopolskim oraz u zbiegu ulic Winogrady-Murawa. Wyremontowane zostały też przejazdy na ul. Przybyszewskiego, Krańcowej i Armii Poznań, gdzie zastosowano płyty tłumiące hałas.

Z takiego rozmachu zadowolony jest Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, któremu podlega transport w mieście. - Ilość przebudów i remontów, które jako miasto wykonaliśmy, jest naprawdę imponująca. Udała się też koordynacja - mówi. - Modernizacja torowiska na ul. Dąbrowskiego pozwoli na poprawę bezpieczeństwa pasażerów oraz akustyki w tym rejonie. Tramwaje będą też mogły jeździć szybciej. Docelowa prędkość tramwajów będzie zależała od badań i oceny bezpieczeństwa. Przewidujemy jednak, że zwiększy się ona dwukrotnie - dodaje Maciej Wudarski. Dla pasażerów będzie to zmiana niezwykle istotna, bo pokonanie stosunkowo niedługiego odcinka od Rynku Jeżyckiego do Mostu Teatralnego wreszcie przestanie być kłopotem.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań. Tramwaje wróciły na ul. Królowej Jadwigi

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wróciły na ul. Królowej Jadwigi

Jan Gładysiak 06 września 2017

Poznań: Tramwaje wróciły na Zwierzyniecką

Przestrzeń

Poznań: Tramwaje wróciły na Zwierzyniecką

Jan Gładysiak 30 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS