Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Ruszył przetarg na przebudowę tramwaju na Górnym Tarasie Rataj

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
13-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj od os. Lecha do ronda Żegrze. Miasto Poznań, w perspektywie do 2023 roku, wyda prawie 1,5 mld zł na inwestycje dedykowane transportowi zbiorowemu, z czego ponad 630 mln zł stanowić będzie dofinansowanie unijne.

– To kolejny etap inwestycji transportowych dofinansowanych ze środków europejskich. Ogłoszony właśnie przetarg jest w trybie "buduj". Mamy dokumentację projektową, która jest istotnym elementem tego postępowania. W drugiej kolejności będziemy realizować etap związany z budową układu torowego i drogowego w ciągu ul. Unii Lubelskiej. Przetarg z tym związany planujemy ogłosić w sierpniu tego roku – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania. – Nowoczesna infrastruktura torowo-sieciowa jest niezbędnym elementem funkcjonowania komunikacji publicznej w każdym mieście. Działamy na wielu frontach, zarówno przeprowadzając niezbędne remonty, przeznaczając 25 milionów zł rocznie na modernizację tej infrastruktury, jak i działając w ramach dużych inwestycji drogowych i drogowo-torowych – dodaje Wudarski.

Zamówienie stanowi część projektu unijnego, związanego z przebudową trasy tramwajowej Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową nowego odcinka torowiska od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej. Termin składania ofert upłynie 23 kwietnia. Na wykonanie wszystkich prac budowlanych, zamawiający przewidział 15 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym czas ten może ulec zredukowaniu, ze względu na skrócenie terminu wykonania wynikającego ze złożonej przez wykonawcę oferty.

W ramach inwestycji przebudowane będzie zarówno torowisko, jak i drogi wzdłuż GTR. W zakres prac "tramwajowych", czyli związanych z Zarządem Transportu Miejskiego, wejdzie m.in.: kompletna przebudowa torowiska z siecią trakcyjną na całym odcinku, budowa i przebudowa przystanków tramwajowych oraz tramwajowo-autobusowych, rozbudowa ronda Żegrze, przebudowa fragmentów ulic kolidujących z trasą tramwajową, przebudowa stacji prostownikowej Żegrze oraz stacji transformatorowej ENEA, wyposażenie infrastruktury drogowo-torowej w elementy stałej organizacji ruchu i bezpieczeństwa (w tym sygnalizacji świetlnej), przebudowa i budowa chodników oraz dróg rowerowych, budowa monitoringu wizyjnego, budowa i przebudowa infrastruktury (oświetlenia, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektrycznej i telekomunikacyjnej), budowa sieci do nawadniania terenów zielonych.

Część drogową, realizowaną dla Zarządu Dróg Miejskich, stanowi wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie trasy tramwajowej na odcinku od os. Lecha do ronda Żegrze (odcinek II) w Poznaniu oraz realizację usług/dostaw związanych z wykonywanymi robotami budowlanymi. Przebudowane będzie również skrzyżowania ulic Chartowo/ Wiatraczna oraz Żegrze/ Bobrzańska.

Ruch tramwajowy w ciągu ul. Chartowo i Żegrze od tunelu na os. Lecha do przystanku Żegrze I zostanie do końca roku utrzymany. Za przystankiem Żegrze I zostanie zbudowany tymczasowy zjazd torowy umożliwiający przejazd tramwaju na drugi tor. – Podczas prac na rondzie Żegrze, równolegle z tramwajem, wprowadzimy autobus "za tramwaj" pomiędzy rondem Starołęka a ul. Piaśnicką. W godzinach szczytu będą one jeździły w takcie, co 7,5 minuty, a tramwaje dojeżdżające do przystanku Żegrze I – co 10 minut – wyjaśnia Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Od nowego roku, jeżeli warunki atmosferyczne na pozwolą na rozpoczęcie prac, zamkniemy tę trasę i będzie ona obsługiwana tylko autobusem "za tramwaj". Jego częstotliwość będzie zwiększona i będzie jeździł co 5 minut. Pozostałe linie, które teraz jeżdżą przez "górny taras", czyli 1 i 5, pojadą ul. Zamenhofa i dalej odpowiednio – "jedynka" na Franowo, a "piątka", przez Kórnicką po swojej stałej trasie – mówi Snuszka.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5