Poznań otworzył oferty w przetargu na przebudowę trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj od os. Lecha do ronda Żegrze. Największe szanse na realizację prac ma ZUE, którego oferta znajduje się najbliżej oczekiwań finansowych miasta.
W ramach inwestycji przebudowane będzie zarówno torowisko, jak i drogi wzdłuż GTR. W zakres prac wejdzie m.in.: kompletna przebudowa torowiska z siecią trakcyjną na całym odcinku, budowa i przebudowa przystanków tramwajowych oraz tramwajowo-autobusowych z zapewnieniem przejścia w poziomie jezdni, rozbudowa ronda Żegrze, przebudowa fragmentów ulic kolidujących z trasą tramwajową, przebudowa stacji prostownikowej Żegrze oraz stacji transformatorowej ENEA, przebudowa i budowa chodników oraz dróg rowerowych, budowa monitoringu wizyjnego, budowa i przebudowa infrastruktury (oświetlenia, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektrycznej i telekomunikacyjnej), budowa sieci do nawadniania terenów zielonych.
Dzisiaj (8 maja) minął termin składania ofert. W sumie wystartowało pięć podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła krakowska firma ZUE, która zaproponowała kwotę w wysokości 101,5 mln zł brutto, czyli nieznacznie więcej, niż wynosi budżet zamawiającego, określony na równą kwotę 100 mln zł brutto. Podmiot ten ma szansę zgarnąć maksymalną liczbę punktów w innych kryteriach, w tym dot. rękojmi, płatności dla podwykonawców, doświadczenia kierownika budowy czy skrócenia czasu realizacji. Kolejna oferta wpłynęła od poznańskiego Torpolu, który proponuje 107,7 mln zł brutto. Poznańska firm Alusta zaoferowała 120,8 mln zł brutto, natomiast Budimex – 177,4 mln zł brutto.
Na przebudowę ronda Żegrze przeznaczono 10 miesięcy od podpisania umowy, przebudowa układu drogowo-torowego na odcinku od tunelu Franowo do ronda Żegrze ma zakończyć się w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy, przy czym ZUE i Torpol zaoferowali skrócenie tego terminu o miesiąc. Zamawiający zastrzegł jednocześnie, że ruch na odcinku od tunelu Franowo do przystanku os. Stare Żegrze I, gdzie przewidziano tymczasowy rozjazd, ma zostać utrzymany co najmniej do 31 grudnia 2018 r. Ponadto przebudowa skrzyżowań Chartowo-Wiatraczna i Żegrze-Bobrzańska może odbyć się w czasie przebudowy trasy tramwajowej na odcinku od tunelu Franowo (początek zadania) do przystanku os. Stare Żegrze I, czyli najwcześniej w styczniu 2019 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.