Rozpoczęcie prac związanych z przebudową trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Ż̇egrze oraz budową odcinka nowych torów od ronda Ż̇egrze do ul. Unii Lubelskiej coraz bliżej. Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg, który wyłonić ma wykonawcę pierwszych robót budowlanych. Będzie to rozbudowa ul. Unii Lubelskiej na odcinku od nowo projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej do połączenia z istniejącym układem drogowym ul. Unii Lubelskiej.
Potencjalni wykonawcy muszą złożyć swoje oferty do 31 sierpnia. Wybrany podmiot będzie miał do 70 dni kalendarzowych od momentu podpisania umowy na realizację pierwszego etapu tego zadania, na który złożą się m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne i przygotowawcze, likwidacja przyłącza wody, przebudowa kolizji, a także zabezpieczenie i wycinka drzew. Na przeprowadzenie pozostałych prac będzie miał do 100 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Po ich zakończeniu, w ciągu maksymalnie 30 dni kalendarzowych, nastąpią niezbędne odbiory.
Poznań otrzyma z funduszy unijnych niemal 57 mln zł na przebudowę trasy tramwajowej Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej. To jedna trzecia całkowitej wartości brutto projektu. Przyjęty w dokumentacji aplikacyjnej harmonogram realizacji tej inwestycji zakłada prowadzenie robót budowlanych w trzech etapach – od roku 2017 do 2022.
W ramach tego projektu przebudowane zostanie torowisko tramwajowe na odcinku od przystanku Kórnicka do os. Lecha oraz od os. Lecha do ronda Żegrze. To konieczność, bo jest ono w bardzo złym stanie. Dodatkowo powstanie ok. 800-metrowy odcinek nowej trasy tramwajowej, łączącej rondo Żegrze z nową pętlą przy ul. Unii Lubelskiej, która służyć będzie zarówno obsłudze taboru tramwajowego jak i autobusów.
– Budowa nowego odcinka trasy lepiej skomunikuje z resztą miasta duże osiedla przy ul. Falistej i Unii Lubelskiej. Liczymy na to, że dzięki niemu więcej osób będzie chciało korzystać z transportu publicznego. Ważne jest również to, że za sprawą realizacji tego projektu zwiększy się atrakcyjność terenów inwestycyjnych w tym rejonie – podkreśla prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.
Poprawi się też komfort jazdy dotychczasowym odcinkiem trasy. Dzięki nowoczesnym technologiom, które zostaną wykorzystane przy przebudowie torowiska, ograniczone zostaną drgania i hałas. Nowe torowisko będzie bardziej trwałe, stabilne i bezpieczne. Zmiany dotkną również infrastruktury przystankowej na całej trasie stanowiącej przedmiot projektu. Przebudowane zostaną stare przystanki, powstaną nowe. W obu wypadkach będą one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.