Przebudowa układu komunikacyjnego ronda Kaponiera i mostu Uniwersyteckiego w Poznaniu wciąż w toku. Gotowa jest już między innymi płyta wiaduktowa wraz z izolacjami i kapami chodnikowymi.
Trwają roboty związane z wykonaniem powłok antykorozyjnych konstrukcji garażu, instalacji sanitarnych, elementów konstrukcji klatek schodowych, szybów wind. Na płycie wiaduktowej wykonywany jest asfalt twardolany. W najbliższym czasie zaplanowano wykonanie powłok z żywic na kapach chodnikowych, montaż balustrad i barierek, budowę platformy przystanku komunikacji miejskiej pomiędzy konstrukcją garażu a torowiskiem tramwajowym.
Budowana jest też konstrukcja w części usługowej garażu podziemnego oraz na styku istniejącej konstrukcji ronda i budowanej konstrukcji mostu Uniwersyteckiego. Jeszcze w czerwcu rozpocznie się układanie warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni.
Kontynuowane są również prace związane z remontem przejścia podziemnego. Po rozebraniu starych okładzin ścian, sufitów oraz posadzek obiekt został przygotowany do robót instalacyjnych i wykończeniowych. Zakończono układanie posadzek betonowych, pod którymi znajdują się docelowe instalacje podziemne. Gotowe są również konstrukcje trzech nowych klatek schodowych.
W ramach realizacji zadania związanego z przebudową mostu Uniwersyteckiego, po zakończeniu rozbiórki północnej nitki wiaduktu, wykonano palowanie fundamentów podpór nowego obiektu. Trwa zbrojenie ław fundamentowych nowych podpór oraz zbrojenie i betonowanie oczepów na istniejących podporach.
Wykonawcą prac w Poznaniu jest konsorcjum firm z firmą Obrascon Huarte Latin, jako liderem. Koszt inwestycji to 209,452 mln zł brutto.
Więcej o inwestycjach drogowych w serwisie
Rynek Infrastruktury.