Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań chce utrzymać niski wiek autobusów. Po 2019 r. elektryczne przegubowce

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-13 16:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań chce utrzymać niski wiek autobusów. Po 2019 r. elektryczne przegubowce
fot. Martyn Janduła
MPK w Poznaniu szczyci się konsekwentną polityką taborową, dzięki której udaje się utrzymywać właściwy średni wiek autobusów. – Mieści się on obecnie w granicach 7 lat – mówi Wojciech Tulibacki, szef MPK Poznań. Jak dodaje, w najbliższym czasie należy się spodziewać przetargu na 35 autobusów. Poznań ma szansę stać się też jednym z pierwszy miast, które będą eksploatować elektryczne autobusy przegubowe.

Niedawno MPK w Poznaniu podpisało umowę z Modertransem na dostawę 50 tramwajów dwukierunkowych. Dzięki temu zakupowi, jak wylicza przewoźnik, 80% taboru szynowego będzie niskopodłogowa.

Przewoźnik nie zapomina też o autobusach. – Średni wiek naszego taboru autobusowego jest w granicach 7 lat. Jest to zgodne z założeniem utrzymywania średniego wieku na poziomie ośmiu lat – mówi Wojciech Tulibacki, dyrektor naczelny MPK w Poznaniu. Aby utrzymać ten dobry wynik, przewoźnik planuje dalsze zakupy nowego taboru. – Mamy na lata 2017-2018 przewidzianą wymianę ok. 35 autobusów. Niedługo powinniśmy ogłosić przetarg – zapowiada Tulibacki.

Poznań myśli też o pojazdach elektrycznych. – W perspektywie 2019 r. mamy zakup 15 autobusów przegubowych elektrycznych, również w ramach programu ZIT-owskiego – mówi Wojciech Tulibacki. Jeśli tak się stanie, poznańskie MPK może stać się jednym z pierwszych przewoźników, które wprowadzą do regularnego ruchu elektryczne pojazdy przegubowe – jak dotąd w polskich miastach jeżdżą co najwyżej solówki, a Warszawa zapowiedziała dopiero testy elektrycznego przegubowca.

Mniej chętnie MPK patrzy za to na inne formy napędu. – Gazowe i gazowo-hybrydowe kiedyś odłożyliśmy. Jak pokazują doświadczenia, niektórzy operatorzy borykają się z problemami. Nie odrzucamy całkowicie hybrydy łączącej silnik dieslowski i napęd elektryczny, ale nie ma decyzji w tej kwestii – informuje Wojciech Tulibacki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań: Po dostawie Gammy 80% taboru będzie niskopodłogowa

Przestrzeń

Poznań: Po dostawie Gammy 80% taboru będzie niskopodłogowa

Witold Urbanowicz 08 marca 2017

Zielone koziołki atrakcją poznańskich zajezdni

Przestrzeń

Zielone koziołki atrakcją poznańskich zajezdni

Witold Urbanowicz 25 lutego 2017

MPK Poznań z dodatkowym szkieletem Tramino. Na czarną godzinę

Komunikacja

MPK Poznań z dodatkowym szkieletem Tramino. Na czarną godzinę

Witold Urbanowicz 23 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS