Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Jaki tramwaj na Ratajach po przebudowie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań:  Jaki tramwaj na Ratajach po przebudowie?
mat. UM Poznań
Poznań podsumowuje wyniki konsultacji ws. planowanej modernizacji trasy w ciągu ul. Kórnickiej (od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II do os. Lecha - bez tunelu) oraz w ciągu ul. Żegrze (od os. Lecha do ronda Żegrze). Pasażerowie zyskają dodatkowy przystanek. Dodatkowo nie będą musieli już korzystać wyłącznie z przejść podziemnych w związku z planem wytyczenia pasów.

Generalnym założeniem jest wykonanie torów o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych. W ramach projektu uwzględniony zostanie także ruch pieszo-rowerowy oraz drogowy. Wszystkie stosowane elementy wyposażenia przystanków będą tworzyć spójną kompozycyjnie całość oraz będą charakteryzować się funkcjonalnością, zapewniającą wysoki komfort pasażerom. Przebudowana i dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych ma zostać infrastruktura przystankowa.

Koncepcja (w niektórych elementach przygotowana dwuwariantowo) w ubiegłym roku została przedstawiona mieszkańcom, którzy zgłaszali swoje uwagi. Postulaty zostały przeanalizowane pod kątem technicznym. Wybrano warianty koncepcyjne do dalszego projektowania.

Przystanek Kórnicka pozostaje w obecnej lokalizacji, zgodnie z postulatami strony społecznej oraz opinią Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu. Zostanie jednak kompleksowo zmodernizowany i wydłużony do długości krawędzi peronowej 45,0 m (dostosowanie trasy tramwajowej do możliwości obsługi dłuższych składów w przyszłości).

Zamiast przystanku Polanka – z uwagi na postępujący rozwój zabudowy mieszkaniowej, uchwały Wspólnot Mieszkaniowych ul. Milczańskiej i Rady Osiedla Rataje, opinię Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu (w tym zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego) oraz analizę zasięgu przestrzennego – powstaną dwa nowe. Polanka I będzie zlokalizowany bliżej istniejącego przejazdu drogowego w ciągu ulic Katowicka i Milczańska. Przejazd - zgodnie z postulatami mieszkańców oraz zapisami planu miejscowego - zostanie zamknięty dla samochodów - pozostanie wyłącznie przejście pieszo-rowerowe przez torowisko tramwajowe. Drugi przystanek, Polanka II, będzie zlokalizowany przy osiedlu Zielony Taras.

Wychodząc jednak naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców os. Polanka przystanek Polanka I został zaprojektowany po wschodniej stronie przejścia przez torowisko, bliżej osiedla, co nie będzie miało istotnego wpływu na długość dojścia mieszkańców centralnej części osiedla w porównaniu ze stanem istniejącym, a dzięki dodaniu dodatkowego przystanku ("Polanka II") znacznie zwiększy się dostępność mieszkańców pozostałych osiedli do tramwaju.

Przystanek Os. Tysiąclecia (wraz z infrastrukturą towarzyszącą) zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.


mat. UM Poznań

Przystanek Os. Czecha - zgodnie z postulatami strony społecznej – pozostanie w dotychczasowej lokalizacji, zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (pojawi się dodatkowe dojście – przejście dla pieszych – w poziomie jezdni ul. Chartowo). Dodatkowo, dzięki korektom projektowym, przystanek zostanie przebudowany do standardu zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego, co ułatwi dokonywanie przesiadek.

Przystanki w ciągu ul. Żegrze pozostają w obecnych lokalizacjach, zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (przejścia dla pieszych w poziomie jezdni ul. Żegrze wykonywane w ramach odrębnego zadania na podstawie odrębnej dokumentacji projektowej).

Przebudowa ronda Żegrze zostanie przeprowadzona pod kątem planowanego wydłużenia trasy tramwajowej w ciągu ul. Unii Lubelskiej do nowej pętli "Falista". Na rondzie zostanie zlikwidowane przejście podziemne, które zostanie zastąpione przez przejście dla pieszych w poziomie jezdni ul. Hetmańskiej.


mat. UM Poznań
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Poznań wyda w tym roku ponad 25 mln złotych na remonty torów

Komunikacja

Poznań z szansą na kolejną krótką linię tramwajową

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Poznań wyda w tym roku ponad 25 mln złotych na remonty torów

Komunikacja

Poznań z szansą na kolejną krótką linię tramwajową

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij