Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Powtórzone przetargi na autobusy w Szczecinie i Ostrołęce. Na rynku jest problem

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2018-03-01 09:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Powtórzone przetargi na autobusy w Szczecinie i Ostrołęce. Na rynku jest problem
Fot. ms, transport-publiczny.plSzczeciński Solaris Urbino
Do coraz większej liczby przetargów autobusowych w kraju nie przystępują żadni oferenci. Fabryki realizują tak wielką liczbę zamówień, że nie starcza im pracowników i miejsca na wykonywanie pojazdów.

Z tego powodu dochodzi do powtarzania przetargów. Taka sytuacja ma miejsce w Szczecinie, gdzie Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” po raz kolejny rozpisało konkurs ofert na dostawę autobusów przegubowych, po tym, jak nie udało mu się wyłonić dostawcy w poprzednim.

Sporo czasu na dostawę

SPAK poszukuje przegubowców z układem drzwi 2-2-2-2, napędzanych silnikami diesla spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Dopuszczalną długość pojazdu określono na 17,5 do 18,1 m, miejsc siedzących ma być w środku 40 (10 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi), stojących 130.

Czas dostaw wszystkich niskopodłogowców SPAK określił na 28 lutego 2019. To sporo czasu i z pewnością docenią to potencjalni dostawcy, którzy obecnie cierpią na coś w rodzaju „klęski urodzaju”. Kryteria dostawy to w 60% cena, w 38% ocena techniczna, 2% to natomiast skrócenie dostawy w stosunku do wyżej podanego terminu. Oferty w przetargu można składać do 10 kwietnia. Warto podkreślić, że w ostatnich latach SPAK sprowadzał głównie używane autobusy marki MAN, chęć zakupu nowych przegubowych pojazdów jest zatem sporą nowością.

Ostrołęka też powtarza

Także w Ostrołęce mamy do czynienia z powtórzeniem przetargu, gdzie ostatnio nie udało się znaleźć dostawcy 5 autobusów midi napędzanych silnikami diesla i 5 autobusów elektrycznych o podobnej wielkości. Zapewne wpływ miał na to bardzo krótki termin realizacji kontraktu, wyznaczony na pół roku.

Na razie ostrołęcki urząd miasta powtórzył przetarg na spalinowe pojazdy, o długości do 10,5 metra i pojemności odpowiedniej dla 61 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących. Układ drzwi dla tych pojazdów jest w zasadzie dowolny. Kryterium oceny ofert to: 60% – cena, 30% – ocena techniczna, 10% – warunki gwarancji. Potencjalni dostawcy otrzymają zaledwie miesiąc więcej na wykonanie pojazdów, co może prowadzić do powtórki sytuacji. Wciąż czekamy na ponowny przetarg na 5 autobusów elektrycznych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nysa powtarza przetarg na autobusy, w tym jeden elektryczny

Komunikacja

Nysa powtarza przetarg na autobusy, w tym jeden elektryczny

Jakub Dybalski 15 lutego 2018

Tylko Solaris chce dostarczyć autobusy dla MPK Świdnica

Prawo & Finanse

Tylko Solaris chce dostarczyć autobusy dla MPK Świdnica

Jakub Dybalski 06 września 2017

Świdnica powtarza przetarg na 9 autobusów

Komunikacja

Świdnica powtarza przetarg na 9 autobusów

Jakub Dybalski 25 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5