Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Powtórzone przetargi na autobusy w Szczecinie i Ostrołęce. Na rynku jest problem

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Powtórzone przetargi na autobusy w Szczecinie i Ostrołęce. Na rynku jest problem
Fot. ms, transport-publiczny.plSzczeciński Solaris Urbino
Do coraz większej liczby przetargów autobusowych w kraju nie przystępują żadni oferenci. Fabryki realizują tak wielką liczbę zamówień, że nie starcza im pracowników i miejsca na wykonywanie pojazdów.

Z tego powodu dochodzi do powtarzania przetargów. Taka sytuacja ma miejsce w Szczecinie, gdzie Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” po raz kolejny rozpisało konkurs ofert na dostawę autobusów przegubowych, po tym, jak nie udało mu się wyłonić dostawcy w poprzednim.

Sporo czasu na dostawę

SPAK poszukuje przegubowców z układem drzwi 2-2-2-2, napędzanych silnikami diesla spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Dopuszczalną długość pojazdu określono na 17,5 do 18,1 m, miejsc siedzących ma być w środku 40 (10 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi), stojących 130.

Czas dostaw wszystkich niskopodłogowców SPAK określił na 28 lutego 2019. To sporo czasu i z pewnością docenią to potencjalni dostawcy, którzy obecnie cierpią na coś w rodzaju „klęski urodzaju”. Kryteria dostawy to w 60% cena, w 38% ocena techniczna, 2% to natomiast skrócenie dostawy w stosunku do wyżej podanego terminu. Oferty w przetargu można składać do 10 kwietnia. Warto podkreślić, że w ostatnich latach SPAK sprowadzał głównie używane autobusy marki MAN, chęć zakupu nowych przegubowych pojazdów jest zatem sporą nowością.

Ostrołęka też powtarza

Także w Ostrołęce mamy do czynienia z powtórzeniem przetargu, gdzie ostatnio nie udało się znaleźć dostawcy 5 autobusów midi napędzanych silnikami diesla i 5 autobusów elektrycznych o podobnej wielkości. Zapewne wpływ miał na to bardzo krótki termin realizacji kontraktu, wyznaczony na pół roku.

Na razie ostrołęcki urząd miasta powtórzył przetarg na spalinowe pojazdy, o długości do 10,5 metra i pojemności odpowiedniej dla 61 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących. Układ drzwi dla tych pojazdów jest w zasadzie dowolny. Kryterium oceny ofert to: 60% – cena, 30% – ocena techniczna, 10% – warunki gwarancji. Potencjalni dostawcy otrzymają zaledwie miesiąc więcej na wykonanie pojazdów, co może prowadzić do powtórki sytuacji. Wciąż czekamy na ponowny przetarg na 5 autobusów elektrycznych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Toruń ponownie z przetargiem na elektrobusy i ładowarki

Komunikacja

Toruń ponownie z przetargiem na elektrobusy i ładowarki

Jakub Dybalski 28 lutego 2020

Kleszczewo. Przetarg na dziewięć autobusów do powtórki

Komunikacja

Nysa ponownie próbuje kupić siedem autobusów

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Toruń ponownie z przetargiem na elektrobusy i ładowarki

Komunikacja

Toruń ponownie z przetargiem na elektrobusy i ładowarki

Jakub Dybalski 28 lutego 2020

Kleszczewo. Przetarg na dziewięć autobusów do powtórki

Komunikacja

Nysa ponownie próbuje kupić siedem autobusów

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij